شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ - ساعت ۱۳:۲۷
در ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح شد؛

روز سیاه کرونا در خراسان شمالی با ثبت ۱۹ فوتی در یک شبانه روز/ بیماران در انتظار خالی شدن تخت های ICU هستند

سید احمد هاشمی با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی خراسان شمالی همچنان بحرانی است، گفت: طبق آخرین آمار ثبت شده در خراسان شمالی ۹۶۶ نفر بستری هستند و فوتی های امروز به ۱۹ نفر رسیده است که متاسفانه بیشترین تعداد ثبت فوتی های خراسان شمالی طی ایام کرونا است.
روز سیاه کرونا در خراسان شمالی با ثبت 19 فوتی در یک شبانه روز/ بیماران در انتظار خالی شدن تخت های ICU  هستند,

به گزارش عصراترک، سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شملی پیش از ظهر امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه تغییر چندانی در وضعیت کرونایی استان خراسان شمالی در مقایسه با هفته گذشته ایجاد نشده و وضعیت همچنان بحرانی است، اظهار داشت: طبق آخرین آمار ثبت شده در خراسان شمالی ۹۶۶ نفر بستری هستند و فوتی های امروز به ۱۹ نفر رسیده است که متاسفانه بیشترین تعداد ثبت فوتی های خراسان شمالی طی ایام کرونا است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه طی هفته گذشته 80 فوتی کرونایی در خراسان شمالی به ثبت رسیده است، ادامه داد: بیمارانی که برای بستری به بیمارستان ها مراجعه می کنند، متاسفانه بدحال ترند.

هاشمی با بیان اینکه وضعیت بستری ها تقریبا تکمیل است و بسیاری از بیماران در بخش ها در انتظار خالی شدن تحت های بخش ICU هستند، گفت: تعدادی از بیماران حتی تا ۱۰ روز نیز در بیمارستان ها بستری می شوند و در حقیقت در حال حاضر تعدادی ورودی ها به بیمارستان بیش از خروجی ها است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته بیش از پنج هزار بیمار کووید مثبت‌ در این استان ثبت شده که این نشان دهنده مثبت بودن ۶۰ درصد از تست های انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه روند واکسیناسیون در استان سرعت پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد جمعیت شهری بالای ۱۸ و ۲۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال روستایی واکسینه شده اند.

این مقام مسئول افزود: گفتنی است که کارکنان ادارات به خصوص بانک ها برای گرفتن تست مجدد کرونا برای بازگشت به کار به مراکز نمونه گیری مراجعه می کنند این در حالی است که کارکنان مبتلا به کرونا بعد از گذشت دو تا سه هفته می توانند به محل کار بازگشته و نیاز به تست مجدد نیست.

 

پیش بینی های لازم جهت تامین دارو برای ماه های آینده در نظر گرفته شود

محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی در ادامه این جلسه افزود: افزایش تزریق واکسن، کاهش سن واکسیناسیون و بسیج تمام امکانات و تجهیزات در بیمارستان های سطح استان باید در دستور جدی کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: تا به امروز با تدابیر اتخاذ شده کمبودی در حوزه تجهیزات و دارو برای بیماران کرونایی استان نداشتیم اما برای ماه های آتی باید پیش بینی های لازم صورت گیرد.

استاندار خراسان شمالی گفت: درصورت مثبت اعلام شدن تست کرونای کارکنان بخش دولتی و خصوصی آنان مجاز به حضور در محل کار نبوده اما پس از دو هفته ملزم به حضور هستند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک