شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ - ساعت ۱۳:۶
نائب رئیس کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی:

افراد بدون علامت کرونا در جامعه خطرناک تر هستند

سید محمد پاکمهر گفت: یکی از دلایل اصلی فاجعه سرایت و اپیدمی کرونا در حال حاضر، افراد فاقد علامت ،مبتلا به کرونا هستند که بیماری شان تشخیص داده نمی شود و بیماری را در جامعه منتقل می کند.
افراد بدون علامت کرونا در جامعه خطرناک تر هستند,

به گزارش عصراترک، سید محمد پاکمهر، نائب رئیس کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در بیست و دومین ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه کرونا، نظام سلامت را به چالش انداخته است، اظهار داشت: تست های کرونا در هر دو نوع pcr  و رپید تست به گونه ای نیستند که به صورت قطعی فرد مبتلا به کرونا را مثبت نشان دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز مشکل این است که گروهی از افراد مبتلا به کرونا فاقد علایم هستند و بیماری شان تشخیص داده نمی شود، بیماری را در جامعه منتقل می کند، دلیل اینکه در حال حاضر با فاجعه سرایت و اپیدمی روبرو هستیم، این است که افراد مبتلا و بدون علامت قابل شناسایی نیستند.

پاکمهر با اشاره به اینکه در شرایط پاندمی کرونا، تمام افرادی که علائم سرماخوردگی، گوارشی داشته باشند، 100 درصدی به عنوان کرونا در نظر گرفته می شوند، گفت:  نیروهای اداری که تست آنها مثبت نیست اما علائم دارند، در واقع مبتلا به کرونا هستند، درحالی که به خاطر منفی شدن تست در محل کار حاضر می شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه، افرادی هستند که با تشخیص کرونا بستری و فوت می شوند اما تست PCR آنها منفی است، گفت: اگر فردی  تستش منفی بود اما علائم ابتلا به کرونا را داشت، باید براساس تشخیص پزشک تصمیم گیری  شود، زیرا حضور فرد در محل کار مجموعه را درگیر می کند.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رپید تست ها تنها 60 درصد و تست pcr حدود 75 درصد واقعی هستند و درصد خطا در تست ها دیده می شود.

وی ادامه داد:  در پیک پنجم، عامل بیماری به دلیل جهش نسبت به گونه های پیک قبلی ،از نظر سرایت و شدت بیماری زایی  قوی تر شده و عامل بیماری تهاجمی تر شده، اما متاسفانه افراد نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه کمتری نشان می دهند.

پاکمهر تقویت زیرساخت های درمانی را مهم و ضروری خواند و عنوان کرد: باید توان حوزه درمان محور را تقویت کنیم، از الان باید به فکر باشیم که تمام بیمارستان های استان قابلیت ارائه خدمات به بیماران کرونایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه براساس استانداردها باید 40 درصد تخت های بیمارستانی در خدمت بیماران کرونایی قرار بگیرد، ادامه داد: این در حالی است که در شرایط فعلی در استان خراسان شمالی یک هزار و 50 تخت درگیر بیماران کرونایی شده اند و قطعا نظام سلامت تحت فشار بالایی قرار دارد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در روزهای بحرانی کرونا نباید سایر بیماران غیرکرونایی نادیده گرفته شوند و باید ارائه خدمات به آنها انجام شود، زیرا اگر این قسمت رها شود، قطعا ممکن است در حوزه های دیگر مشکلات فراوانی ایجاد شود.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک