چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ - ساعت ۹:۲۸
در گفت و گو با عصراترک عنوان شد؛

بستری بیماران کرونایی راز و جرگلان در مرکز خراسان شمالی/مواجه مراکز درمانی این شهرستان با کمبود پزشک

با توجه به اینکه هنوز شهرستان راز و جرگلان با جمعیت 62 هزار نفر فاقد بیمارستان است، بیماران کرونایی این شهرستان به ویژه در این دوره پیک پنجم برای بستری به بیمارستان های شهر بجنورد اعزام می شوند تا تحت درمان قرار بگیرند.
بستری بیماران کرونایی راز و جرگلان در مرکز خراسان شمالی/مواجه مراکز درمانی این شهرستان با کمبود پزشک,

به گزارش عصراترک، از زمان شیوع بیماری کرونا در زمستان سال 98 در کشور و استان خراسان شمالی، شهرستان رازوجرگلان از جمله شهرهایی بود که تا دو ماه توانست سفید باقی بماند و پس از آن بود که اولین ابتلا در این شهرستان در شهر غلامان گزارش شد و پس از آن نیز انتشار آن افزایش یافت.

پراکندگی جمعیت در این شهرستان، اطلاع رسانی های مدافعان سلامت، رعایت پروتکل های بهداشتی و مراجعه کمتر افراد به مراکز درمانی همچنین ثبت نشدن آمارها نیز از جمله دلایلی بودند که وضعیت این شهرستان را تا ماه ها در نقشه کرونایی کشور سفید و آبی نگاه داشت.

با این وجود، در حال حاضر که کشور در پیک پنجم به سر می برد، دو هفته ای است رنگ سفید این شهرستان نیز به رنگ قرمز تغییر رنگ داده است و این شهرستان روزانه شاهد از دست دادن شماری از شهروندان خود است.

و این در حالی است که استفاده از ماسک توسط شهروندان این شهرستان 66 درصد و رعایت فاصله اجتماعی نیز 65 درصد است.

در این باره، رضاعلی یوسفی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: شهرستان راز و جرگلان پانزدهمین روز کرونایی خود را با رنگ قرمز سپری می کند.

یوسفی گفت: از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا تا به کنون 68 نفر از ساکنان این شهرستان بر اثر این بیماری فوت کرده اند.

وی عنوان کرد: به علت فقدان بیمارستان در این شهرستان، بیماران کرونایی این شهرستان به بیمارستان های شهر بجنورد اعزام می شوند تا بستری شوند.

وی افزود: هم اکنون 15 بیمار کرونایی این شهرستان در بیمارستان های بجنورد بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان در بخش دیگری از سخن خود به کمبود نیروی پزشک و حتی ابتلای پزشکان به کرونا در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه پزشک در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

وی افزود: هم اکنون سه مرکز درمانی در این شهرستان واقع در مناطق راستقان، تنگه ترکمن و غلامان با کمبود پزشک مواجه هستند.

یوسفی همچنین عنوان کرد: در این شهرستان، در مناطق راز، تنگه ترکمن، راستقان، غلامان، باغلق، یکه سعود، کلاته ابریشم و  حصارچه تعداد هشت داروخانه فعالیت دارند و به اهالی این شهرستان خدمت می کنند، علاوه بر این، سه داروخانه با مدیریت بخش خصوصی در شهرهای راز و یکه سعود فعال هستند.

وی درباره راه اندازی بیمارستان صحرایی و اهدا 10 دستگاه موتور سیکلت همچنین تحویل تجهیزات پزشکی و اعزام یک پزشک به این شهرستان محروم که اخیرا قول داده شده بود نیز بیان کرد: هنوز تحقق این قول ها میسر نشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان درباره واکسیناسیون اهالی این شهرستان در مقابله با بیماری کرونا نیز عنوان کرد: تا به کنون ۲۷ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان راز و جرگلان واکسینه شده اند و در حال حاضر نیز در این شهرستان با کمبود واکسن مواجه نیستیم.

وی همچنین افزود: در این اوج گیری پیک پنجم کرونا، تزریق واکسن در این شهرستان به تزریق روزانه 400 نفر رسیده و آمار متوفیان کرونایی بالای 50 سال نیز کاهش یافته است.

با این وجود، یوسفی تصریح کرد: اهالی شهرهای غلامان و یکه سعود نسبت به تزریق واکسن به علت انتشار برخی از شایعات درباره عوارض واکسن های کرونا از تزریق این واکسن استقبال کمتری داشته اند.

انتهای پیام/رحیمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک