جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۰۵ - ساعت ۱۱:۳۵
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی:

اختصاص ۵ بخش بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد به بیماران کرونایی/ بزرگترین مشکل بیمارستان ها، کمبود نیروی انسانی است

جلال جهان نیا گفت: پنج بخش بیمارستان تامین اجتماعی مرکز استان با 100 تخت در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته که شامل جراحی، اطفال، داخلی ،اورژانس و ccu است.
اختصاص 5 بخش بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد به بیماران کرونایی/ بزرگترین مشکل بیمارستان ها، کمبود نیروی انسانی است,

جلال جهان نیا، مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه در پیک پنجم کرونا، گونه دلتا با سرعت واگیری بسیار بالا در جریان است، اظهار داشت: این پیک در استان خراسان شمالی و شهرستان بجنورد در حال رخ دادن است و با سرعت بالایی بیماران مبتلا می شوند.

وی خدمات همکاری بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد با دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی را در دو قسمت سرپایی و بستری عنوان کرد و گفت: در بخش بستری، بیمارستان تامین اجتماعی مخصوص بیماران تحت پوشش این سازمان است، که خدمات به شکل رایگان به آنها ارائه می شود.

جهان نیا گفت: تفاوت این بیمارستان با دانشگاه علوم پزشکی در این است که دانشگاه با آحاد جامعه با تعداد تخت و امکانات فراوان خدمت رسانی را انجام می دهد، اما بیمارستان تامین اجتماعی با تعداد محدود تخت باتوجه به تعهد سازمانی که دارد، ارائه خدمات به بیماران کرونایی را عهده دار شده است.

وی با اشاره به اینکه  بیمارستان تامین اجتماعی و درمانگاه های این سازمان در سطح استان مشغول به ارائه خدمات به بیماران کرونایی هستند، گفت: روزانه بین 800 تا یک هزار بیمار سرپایی به صورت ویزیت و داروی رایگان در درمانگاه خدمات رسانی می شوند که از این تعداد 70 درصد بیماران سرپایی کرونایی هستند.

این مقام مسئول بیان داشت: پنج بخش بیمارستان تامین اجتماعی مرکز استان با 100 تخت در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته که شامل جراحی، اطفال، داخلی ،اورژانس و ccu است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط آمار روزانه بستری و ترخیص حدود 70 الی 80 بیمار است، گفت: علاوه بر این در بخش بیماران سرپایی که سرم و دارو را دریافت می کنند نیز بین 60 تا 100 نفر بیمار کرونایی پذیرش می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی یادآور شد: بیمارانی که بدحال می شوند، باتوجه به اینکه تامین اجتماعی بخش ICU ندارد، به بیمارستان امام حسن منتقل می شوند.

وی همچنین از فعالیت درمانگاه های تامین اجتماعی در شهرستان های شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم در دو شیفت برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی خبر داد.

این مقام مسئول اظهار داشت: باتوجه به ذخایر دارویی که از قبل بوده، داروهای کرونایی و سرم، به اندازه کافی موجود است و امید است که از این پیک بدون کمبود دارو عبور کنیم و مشکلی نداشته باشیم.

وی همچنین در رابطه با تامین اکسیژن بیماران کرونایی گفت: به دلیل وجود دو دستگاه اکسیژن ساز با تولید بالا، هیچ گونه کمبود و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

جهان نیا بیشترین مشکل بیمارستان را در حال حاضر کمبود نیروی انسانی اعلام کرد و گفت: به این دلیل که در حالت عادی، 20 درصد ظرفیت نیروی انسانی بیمارستان کمبود داشت، به دلیل ابتلای 20 درصد دیگر از کادر درمان به کرونا، بیمارستان با ظرفیت 60 درصدی به ارائه خدمات درمانی به بیماران می پردازد.

 
انتهای پیام/ رحمانی 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک