جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۰۴ - ساعت ۱۱:۳۴
جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خبر داد:

حضور تمام قد سپاه جوادالائمه در میدان مقابله با کرونا /از ایجاد مراکز واکسیناسیون تا اجرای طرح شهید سلیمانی و تامین نیروی کادر درمان

سرهنگ عین اله حاتمی با بیان اینکه سپاه جوادالائمه به صورت تمام قد در میدان مقابله با کرونا حضور دارد، گفت: ایجاد مراکز واکسیناسیون ، تامین نیروی کادر درمان و اجرای طرح شهید سلیمانی بخشی از این اقدامات است.
 حضور تمام قد سپاه جوادالائمه در میدان مقابله با کرونا /از ایجاد مراکز واکسیناسیون تا اجرای طرح شهید سلیمانی و تامین نیروی کادر درمان,

سرهنگ عین اله حاتمی، جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در امور اقشار در باب اقدامات سپاه و بسیج جهت پیشگیری و مقابله با کرونا، در گفتگو با خبرنگار بجنا اظهار داشت: از اسفند ماه 1398 قبل از آنکه ویروس کرونا وارد استان ما شود سپاه حضرت جوادالائمه(ع) قرارگاه مقابله با کرونا راه اندازی و فعال کرد.

حاتمی افزود: در این ایام سعی بر آن بود تا تمام ظرفیت های  سپاه و بسیج هم در بحث پیشگیری و هم درمان، کمک حال کادر درمان باشند.

وی گفت: اوج همکاری مجموعه سپاه و دانشگاه علوم پزشکی استان، در اجرای طرح شهید سلیمانی بود، این طرح محله محور مقابله با کرونا، در قالب تیم های حمایتی، رهگیری و مراقبتی اجرا شد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) در امور اقشار تصریح کرد: این همکاری با مجموعه علوم پزشکی ادامه داشت تا آنکه مانند سایر استان ها در پیک پنجم کرونا قرار گرفتیم و مقام معظم رهبری نیز تاکید بر آن داشتند که تمام ظرفیت های نیروهای مسلح و بسیج به کمک کادر درمان بشتابند تا هر چه زودتر این بیماری کنترل شود و مردم کمتر رنج و آسیب ببیند.

این مقام مسئول گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری سپاه حضرت جوادالائمه(ع) در 2 موضوع محوری درمان و پیشگیری، نظام برنامه ریزی خود را جهت کمک به دانشگاه علوم پزشکی آغاز کرد.

سرهنگ حاتمی اضافه کرد: با توجه به پر بودن بیمارستان های استان از بیماران کرونایی، سپاه حضرت جوادالائمه(ع) در گام اول نیازمندی ها را شناسایی کرد و تعداد 100نفر از بسیجیان داوطلب جهت کمک به کادر درمان در قالب شیفت ایثار به مجموعه علوم پزشکی معرفی کرد و در مراکز درمانی به کار گرفته شدند.

وی اظهارکرد: در گام دوم با توجه به نیازی که به نیروی پرستار وجود داشت، 10 نفر از پرستاران کادر بهداری سپاه حضرت جوادالائمه(ع) به مجموعه علوم پزشکی معرفی شدند و همچنین 20نفر از نیروهای پزشکیار به این مجموعه معرفی و به کارگیری شدند.

وی ادامه داد: همچنین در شهرستان هایی که برای جابجایی بیماران کرونایی نیاز به آمبولانس بود مانند شهرستان راز و جرگلان، آمبولانس در اختیار شبکه بهداشت این شهرستان قرار داده شد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) گفت: ظرفیت لجستیکی سپاه استان؛ هم خودرویی و هم موتوری را جهت مراجعه به درب منزل افراد یا انتقال آن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون در اختیار مجموعه کادر درمان قرار دادیم.

سرهنگ حاتمی تاکید کرد: با توجه به آنکه تعدادی از پزشکان مجموعه علوم پزشکی به علت ابتلا به ویروس کرونا مجبور به استراحت بودند، سپاه حضرت جوادالائمه(ع) تعدادی پزشک جهت کمک به کادر درمان معرفی کرد.

این مقام مسئول افزود: سپاه استان در درمانگاه شهدای مدافع حرم واقع در شهرک گلستان تعداد 10 تخت اضافه کرد تا در صورت حاد شدن شرایط تعدادی از بیماران بتوانند در آنجا بستری شوند.

وی با اشاره به اهمیت بالای حوزه پیشگیری که می بایست بیماران کرونایی شناسایی شوند، گفت: در این حوزه چند مرکز نمونه گیری ایجاد و در حال راه اندازی هستند.

 

حاتمی اظهارکرد: یک مرکز نمونه گیری 16 ساعته در درمانگاه شهدای مدافع حرم راه اندازی شد و یک مرکز نمونه گیری دیگر در درمانگاه غدیر سپاه شهرستان شیروان در دست راه اندازی است و افرادی که جهت نمونه گیری به درمانگاه حضرت جوادالائمه(ع) مراجعه کنند این امکان برایشان فراهم است.

وی افزود: 3 مرکز واکسیناسیون تجمیعی تا به الان به کمک سپاه حضرت جوادالائمه(ع) راه اندازی شد؛ یک مرکز در مجموعه ایثار، یک مرکز در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بجنورد با مشارکت بسیج دانشجویی و دانشگاه آزاد بجنورد و یک مرکز دیگر نیز توسط سپاه شهرستان شیروان راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در 5 مرکز تجمیعی دیگر هم با مجموعه علوم پزشکی همکاری داریم، گفت: سپاه استان در حال آماده سازی جهت راه اندازی چند مرکز واکسیناسیون در آینده نزدیک است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) اظهار داشت: در طرح شهید سلیمانی، 102تیم رهگیری در درب منازل حضور پیدا کرده و عمل نمونه گیری را انجام می دهند وهمچنین قریب به 300تیم حمایتی در استان وجود دارد تا به افرادی که آسیب دیده از کرونا بوده و در شرایط قرنطینه خانکی قرار دارند در حد توان بسته معیشتی اهدا کند، همچنین اگر نیاز باشد تا این بیماران جهت تهیه مایحتاج از قرنطینه خارج نشوند، تیم های حمایتی جهت تهیه آنان به کار گرفته می شوند.

حاتمی افزود: تیم های نظارتی همواره فعال هستند و همانطور که مشاهده شد در هفته گذشته مانوری جهت نظارت بهداشتی بر بازار که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان بود با هدف بالا بردن حساسیت مردم نسبت به این بیماری و رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پیرو جلسه قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی که با مشارکت سایر دستگاه ها برگزار شد، یک مرکز نمونه گیری در هلال احمر و یک مرکز در درمانگاه امام سجاد(ع) شهرستان بجنورد راه اندازی شد.

 

 

انتهای پیام/یزدانی

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک