جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۰۴ - ساعت ۱۰:۱۰
رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی عنوان کرد:

ورود قطره چکانی سرم به داروخانه ها/ پررنگ شدن نبود انبار دارویی در خراسان شمالی

آرمان ریحانی با بیان اینکه سه هفته است کمبود سرم به صورت محسوس در داروخانه به چشم می خورد، گفت: در حال حاضر سرم به صورت قطره چکانی و محدود در اختیار داروخانه های نزدیک به بیمارستان ها و درمانگاه ها قرار داده می شود.
ورود قطره چکانی سرم به داروخانه ها/ پررنگ شدن نبود انبار دارویی در خراسان شمالی,

آرمان ریحانی، رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی نیز در ادامه در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه در مجموع وضعیت دارو در استان مطلوب نیست، گفت: تا زمانی که مسئولان استانی به فکر نباشند، راهکاری برای کمبود دارو پیدا نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در پیک پنجم کرونا و اوج این بیماری، قطعا اولویت توزیع دارو برای بیماران کرونایی خواهد بود، اظهارکرد: در وضعیت کمبود برخی از داروها، پزشکان می توانند  داروهای جایگزین برای درمان بیماران تجویز کنند، اما متاسفانه تعدادی از داروها به صورت تکرار و روتین تجویز می شود.

ریحانی با بیان اینکه سه هفته است کمبود سرم به صورت محسوس در داروخانه به چشم می خورد، اضافه کرد: در حال حاضر سرم به صورت قطره چکانی و محدود در اختیار داروخانه های نزدیک به بیمارستان ها و درمانگاه ها قرار داده می شود، زیرا اگر سهمیه به این مجموعه ها ارسال نشود، قطعا بیماران به سمت بیمارستان روانه خواهند شد که باتوجه به وضعیت بحرانی بیمارستانی و آلودگی ها خطر چندبرابر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که انبار دارویی در استان چه میزان می توانست در کنترل بحران دارویی پیش آمده موثر باشد، ادامه داد: متاسفانه چندین سال است که این مشکل در استان وجود دارد و تا زمانی که بحرانی پیش نمی آید پیگیری نمی شود اما در زمان مواجه شدن با بحران، نبود انبار دارویی به شدت احساس می شود.

ریحانی بیان داشت: به دلیل نبود انبار دارویی در استان، سهمیه به صورت اختصاصی وارد استان نمی شود و سهمیه به استان های دیگر از جمله خراسان رضوی و گلستان می رود، که آنها نیز قطعا اولویت را به استان های خودشان خواهند داد و داروی کمتری وارد استان می شود.

این کارشناس مسئول گفت: مردم باید بیشتر رعایت کنند، موج کرونای دلتا بسیار خطرناک است، گروه زیادی از مردم رعایت نمی کنند و اگر با این روند پیش رویم قطعا وضعیت بدتری در انتظار مردم خواهد بود.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک