پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ساعت ۱۰:۲۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

اکثر بیماران کرونایی خراسان شمالی نیازمند اکسیژن هستند/ برای خرید هر بونکر اکسیژن یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیاز است

سید احمد هاشمی، با اشاره به اینکه متاسفانه تعداد بستری ها در خراسان شمالی از 900 نفر گذشته است، گفت: بیشتر این بیماران مبتلا به کرونا نیازمند اکسیژن هستند.
اکثر بیماران کرونایی خراسان شمالی نیازمند اکسیژن هستند/ برای خرید هر بونکر اکسیژن یک میلیارد و 400 میلیون تومان نیاز است,

سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: اکنون بیمارستان های خراسان شمالی پر از بمیاران بدحال کرونایی هستند و باید ارائه خدمات به تمامی آنها انجام شود.

هاشمی با اشاره به اینکه نیاز کنونی بیمارستان های استان به اکسیژن، اکسیژن با فشار بالا است، ادامه داد: برخی از دستگاه های اکسیژن ساز کوچک هستند که آن ها پاسخ گوی نیاز بیمارستان ها نیست.

وی افزود: بیمارستان ها به حدود ۱۰ تا ۱۲ لیتر در دقیقه به اکسیژن نیاز دارند و این امر سبب می شود که مجبور شویم از سیستم هایی با فشار بالای اکسیژن استفاده کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: کپسول های اکسیژن تا یک حدودی کارساز هستند و معمولا اگر بخواهیم اکسیژن را با فشار بالا استفاده کنیم طی مدت کوتاهی به اتمام می رسد و باید دوباره شارژ شوند.

وی تصریح کرد: بنابراین با این وضعیت هرچقدر کپسول اکسیژن در بیمارستان ها جانمایی کنیم اندک است، بنابراین باید به فکر چاره ای اساسی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: وقتی در یک بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی تمام تخت ها در حال استفاده از اکسیژن هستند، مسلم است که بیمارستان دچار کمبود اکسیَژن می شود.

وی تاکیدکرد: بنابراین با اوضاع پیش آمده باید بونکر اکسیژن نصب کنیم که به دنبال خریداری و نصب دو بونکر اکسیژن در دو بیمارستان امام حسن(ع) و هاشمی رفسنجانی هستیم.

هاشمی با بیان اینکه برای خرید هر بونکر 14 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: در حال حاضر به علت خدمات رسانی به حجم زیادی از بیماران، بیمارستان ها به شدت تحت فشار هستند و به شدت ضررشده هستند و برای خرید این بونکر نیازمند کمک های نقدی خیران هستیم.

وی تاکیدکرد: بیمارستان های استان با توجه به بستری بیماران بدحال طی هفته گذشته نیاز به اکسیژن بیشتری دارند و باید هرچه سریع تر بونکرهای مذکور خریداری شود و کمک خیران سبب می شود تا این بونکرها زودتر خریداری شود.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک