پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ساعت ۱۳:۷
رییس انجمن شرکت های مسافربری خراسان شمالی عنوان کرد:

نابسامانی در جابجایی مسافران برون شهری مرکز خراسان شمالی/ناوگان حمل و نقل مسافر برون شهری استان ساماندهی شود

رییس انجمن شرکت های مسافربری خراسان شمالی گفت: 90 درصد از مسافران اتوبوس های برون شهری مرکز استان در خارج از پایانه، سوار و پیاده می شوند همچنین وضعیت هیچ یک از سه پارک سوار مرکز استان نیز منطبق بر ضوابط تعریف شده در نشریه 352 نیست.
نابسامانی در جابجایی مسافران برون شهری مرکز خراسان شمالی/ناوگان حمل و نقل مسافر برون شهری استان ساماندهی شود,

حمید میانجی، رییس انجمن شرکت های مسافربری خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک با اشاره به شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: مصوبات ستاد کرونا مبنی بر ممنوعیت ورود ناوگان عمومی-عبوری دیگر شهرها به داخل شهر با وجود پیگیری های بسیار هنوز اجرایی نشده است.

میانجی گفت: بر اساس مصوبات ستاد کرونای استان، مقرر شده بود که تمامی مسافران باید در پایانه های مسافربری، سوار و پیاده شوند، این در حالی است که شاهد بوده ایم تا 90 درصد از مسافران اتوبوس های برون شهری مرکز استان در خارج از پایانه، سوار و پیاده می شوند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی توقف هرگونه ناوگان مسافربری در مبادی ورودی و خروجی شهرها به منظور پیاده و سوار کردن مسافران ممنوع است.

رییس انجمن شرکت های مسافربری خراسان شمالی افزود: با این وجود، تا کنون نسبت به جلوگیری از توقف ناوگان در خروجی شهرها، رسیدگی و برخورد موثری به عمل نیامده است.

وی یادآور شد: در این راستا، این انجمن نامه نگاری های بسیاری با مسئولان ذی ربط انجام و تقاضای رسیدگی به این مسئله را داشته، با این وجود، هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.

میانجی همچنین به فعالیت سه پارک سوار در شهر بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: وضعیت هیچ یک از این پارک سوارها منطبق بر ضوابط تعریف شده در نشریه 352 نیست.

وی افزود: مکان فعلی استقرار پارک سوارهای شهر بجنورد در حاشیه خیابان و باند کندروی جاده است که این امر موجب شده است که شهرداری بجنورد نتواند به مسافران خدمات مناسبی را ارائه دهد.

رییس انجمن شرکت های مسافربری خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: این پارک سوارها محل توقف استاندارد برای استقرار خودروهای سواری کرایه و محل اسکان موقت استاندارد برای مسافران را ندارند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات موجود، فعالیت سواری های شخصی در مبادی خروجی شهر بجنورد بر مشکلات اضافه کرده است که آنها در این شرایط شیوع بیماری کرونا به جابجایی مسافران برون شهری اقدام می کنند.

رییس انجمن شرکت های مسافربری خراسان شمالی عنوان کرد: در این زمینه، این انجمن پیگیری های بسیاری را از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، پلیس راه استان، دادستانی مرکز استان و استانداری داشته که تا به کنون هیچ ترتیب اثری داده نشده است.

میانجی خاطر نشان کرد: به منظور ساماندهی به وضعیت پارک سوارها از طرف این انجمن و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با شهرداری بجنورد نامه نگاری ها انجام شده که امید است با انتخاب شهردار جدید توجه ویژه ای به رفع مشکلات پایانه مسافربری و پارک سوارها انجام شود.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک