شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۲۵ - ساعت ۱۲:۳۸
دبیر اتحادیه میوه و تره بار عمده بجنورد:

افزایش قیمت هویج در بازار متاثر از سیاست گذاری های غلط در عرصه کشاورزی است/ کرونا، تقاضا برای مصرف را بالا برد

مجید صفری در رابطه با افزایش قیمت برخی از میوه ها از جمله هویج در روزهای بحرانی کرونا گفت: تاثیر خشکسالی های پی در پی و نبود برنامه ریزی صحیح در حوزه کشاورزی قطعا نقش بیشتری در بالارفتن قیمت ها در مقایسه با افزایش تقاضا توسط مردم دارد.
افزایش قیمت هویج در بازار متاثر از سیاست گذاری های غلط در عرصه کشاورزی است/ کرونا، تقاضا برای مصرف را بالا برد,

مجید صفری، دبیر اتحادیه میوه و تره بار عمده بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با وضعیت هویج در بازار اظهار داشت: کمبود برخی از اقلام کشاورزی در بازار ناشی از برخی سیاست گذاری های نادرست است که متاسفانه هر ساله باعث دردسرهایی برای مردم و کشاورزان می شود.

 

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از تولید هویج مربوط به استان خوزستان می شود، ادامه داد: این در حالی است که در سال جاری با توجه به خشکسالی های پی در پی در این استان و سیاست های غلط، تولیدات به صورت قابل توجه کاهش پیدا کرد و زمین های کشاورزی تبدیل به شوره زار شدند.

 

صفری اضافه کرد: خشکسالی ها طی سالیان اخیر، نبود طرح و برنامه سازمان جهاد کشاورزی برای شرایط فعلی و برنامه های ناصحیح همگی دست به دست هم داده اند تا سطح زیر کشت محصولات پایین بیاید.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر واردات هویج به استان خراسان شمالی خیلی کم است، توضیح داد: در شرایط فعلی هویج با قیمت عمده در میدان بار کیلویی 20 هزار تومان و به صورت خرده فروشی کیلویی 25 تا 27 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

 

صفری خاطرنشان کرد: نبودن تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار باعث این سردرگمی ها خواهد شد که در شرایط فعلی باتوجه به کاهش میزان تولیدات و تقاضای بالای مردم برای بیماری کرونا، همخوانی با تناسب بازار ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه در روزهای بحران  کرونا مردم برخی از میوه ها را بیشتر مورد توجه قرار داده اند، گفت: لیموترش و زنجبیل نیز در گروه میوه هایی هستند که علاوه بر هویج مورد تقاضای بالایی قرار گرفته است.

 

صفری عنوان کرد: لیمو ترش طی هفته گذشته با قیمت عمده کیلویی 13 هزار تومان در میدان بار عرضه می شد که در طول این هفته به دلیل تعطیلات آخر هفته ممکن است با کم شدن بارگیری ها کمی قیمت بالاتر رود.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک