جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۲۵ - ساعت ۹:۷
مدیرکل ثبت احوال استان خراسان شمالی :

۲۲ هزار نفر در خراسان شمالی ملقب به نام " زینب" هستند/ ارادات مردم استان به ائمه اطهار (ع)

علی زاهدی نیا گفت: از ابتدای تاسیس استان خراسان شمالی تا کنون 22 هزار و 375 ولادت با نام مبارک زینب و ترکیبات آن در ثبت احوال استان به ثبت رسیده است.
22 هزار نفر در خراسان شمالی ملقب به نام

علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک، ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرا رسیدن ایام محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد 497 هزار و 309 نفر از جمعیت استان را مردان و 492 هزار و 523 نفر را زنان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه 4.5 درصد از زنان استان به نام مبارک حضرت زینب (س) نامگذاری شده اند، ادامه داد: براساس اطلاعات آماری ثبت شده در ثبت احوال خراسان شمالی 22 هزار و 375 نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک زینب و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اند.

 زاهدی نیا مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه بیان داشت: طی چهار ماهه سال جاری تعداد چهار هزار و 623 واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است که 26 نفر از این تعداد با نام مبارک زینب و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

این مقام مسئول یادآور شد: پنج نام منتخب زنان نیز در سال 99 به ترتیب فاطمه ، زهرا، آوا ، رستا و آسنا و در چهار ماهه سال 1400 نیز فاطمه، زهرا ، رستا، آوا و آسنا می باشد که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

ایشان در ادامه اظهار داشت: جمعیت کل استان تا پایان چهار ماهه سال جاری، 989 هزار و 832 نفر است.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک