دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۴۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۲۴ - ساعت ۹:۳۸
گزارشی از وضعیت شیوع کرونا و نظارت ها در شیروان،

تاخت و تاز کرونای وحشی در شیروان

مردم سراسر دنیا نزدیک به دوسال است که به جنگ ویروسی ناشناخته به نام کووید ۱۹ یا همان کرونا رفته اند، بیماری که علاوه بر تزریق واکسن، هیچ سلاحی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی توان نابودی کامل آن را ندارد.
تاخت و تاز کرونای وحشی در شیروان,

به گزارش عصر اترک از شیروان، طی هفته های اخیر به دلیل عادی انگاری مردم، حضور در مراسم های عزا و عروسی و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی وضعیت شیوع این بیماری به حدی رسیده است که با وضعیت قرمز در اکثر نقاط کشور مواجه شده ایم .

همه گیری بیماری کووید 19 در این پیک به حدی رسیده که ظرفیت بیمارستان ها در اکثر استان ها از جمله خراسان شمالی تکمیل شده و کادر درمان روزهای سخت و پرکاری را پشت سر می گذارند.

پرواضح است در این شرایط که هنوز امکان واکسیناسیون تمام گروه های سنی وجود ندارد رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور نیافتن در جمع ها بهترین سلاح مبارزه با این بیماری است.

 

انجام روزانه 170 تست کرونا در شیروان

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان گفت: روزانه در این شهرستان 170 مورد تست کرونا گرفته می شود که از این تعداد 150 مورد سرپایی و 20 مورد بستری هستند.

سیده معصومه هاشمی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای مردادماه 2 هزار و 555 نمونه از بیماران سرپایی و بستری گرفته شد که یک هزار و 66 مورد آن مثبت شدند.

وی وضعیت کرونای شهرستان شیروان را قرمز خواند و افزود: شرکت در تجمعات، مراسم و دورهمی ها ، ساده انگاری و کاهش حساسیت مردم، عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی از جمله عوامل افزایش آمار مبتلایان در این شهرستان است.

 

هاشمی درخصوص برگزاری مراسم در تالارهای شیروان گفت: در وضعیت قرمز این شهرستان، هیچگونه مجوزی برای برگزاری مراسم به تالارها داده نشد و از ابتدای مردادماه تاکنون یک تالار به علت فعالیت غیرمجاز پلمب شد.

وی با بیان این که در حال حاضر واکسیناسیون متولدین ۱۳۴۷ به قبل در شیروان در حال انجام است، گفت: ۵۴ درصد گروه سنی بالای ۵۵ سال در این شهرستان واکسن کووید را دریافت کرده اند.

 وی عنوان کرد: تزریق دوز اول در گروه های هدف شامل فرهنگیان، نظام پزشکی، هلال احمر، اداره دارایی، دامپزشکی، پلیس راهور، بیماران خاص، حمل و نقل تاکسیرانی و برخی از دانشجویان علوم پزشکی در حال انجام است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: در شهرستان شیروان 17 هزار و 384 نفر نوبت اول و 4 هزار و 773 نفر نوبت دوم واکسن کووید را دریافت کرده اند.

 

رعایت پروتکل های بهداشتی سپری است در مقابل کرونا

سرپرست‌ فرمانداری شیروان در گفتگو با خبر نگار ما اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا با برگزاری جلسات متعدد ستاد بحران، ستاد پیشگیری از بروز بیماری کرونا، ضمن رصد روند بیماری کرونا، تشکیل تیم های بازرسی و اقدام ویژه کرونا تذکرهای لازم به کسبه و گروه های شغلی مختلف مبنی بر رعایت دستور العمل ها و پروتکل های بهداشتی کرونا داده شده است.

علی ذوالفقاری افزود: با ناقضان پروتکل های بهداشتی بصورت جدی برخورد قانونی می شود و با شروع پیک پنجم کرونا ضمن نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی از هرگونه تجمع و مراسم که باعث ازدحام وعدم رعایت دستور العمل ها جلوگیری می شود.

ذوالفقاری ادامه داد: با توجه به تاکیدات ستاد ملی کرونا در خصوص تعطیلی، هفت گروه شغلی که در گسترش بیماری کرونا موثر شناخته شده اند، تشدید نظارت بر عدم فعالیت آنها صورت گرفته است که تالار های پذیرایی نیز در این گروه های شغلی دیده شده اند، که تعطیل هستند و یک مورد تالار در ۲ هفته پیش که اقدام به بازگشایی کرده بود پلمپ شد.

وی ادامه داد: با توجه به طیف رنگی قرمز شهرستان در ۲ گیت  ورودی و خروجی در ضلع شرقی(میدان معلم) و ضلع غربی (میدان امام علی) برابر دستورالعمل ها از ورود خودرو های شخصی غیر بومی جلوگیری بعمل می آید، که تأثیر بسزایی در عدم انتقال ویروس کرونا در بین شهروندان دارد.

ذوالفقاری ادامه داد: در ۲ هفته گذشته از ابتدای مرداد ماه قریب  ۴۵۰ مورد بازرسی از سوی تیم های بازرسی شهرستان صورت گرفته است، که یک مورد پلمپ و ۱۵ مورد معرفی به مرجع قضایی و همچنین نزدیک به ۵۰ مورد اخطاریه بهداشتی برای ناقضان  پروتکل ها را در پی داشته است.

 


 

 

وی ادامه داد: آسیبی که این روزها ها شاهد آن هستیم به دلیل عادی انگاری بیماری کرونا از سوی مردم می باشد که تبع آن تعداد بستری بالای بیماران، در بیمارستان هاشمی را در پی داشته است و این امر زحمت کادر درمان را بیشتر خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیروان افزود: شهروندان نباید به سمت عادی انگاری بیماری پیش بروند، زیرا در پیک پنجم، بیماری بسیار پیچیده تر و باقدرت  سرایت بالا منتقل می شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه اکثر جوانان درگیر این بیماری شده اند، خاطرنشان کرد: هر چند واکسیناسیون گروه های سنی در دستور کار مجموعه کادر سلامت  شهرستان است، اما تا زمان واکسیناسیون همه مردم، رعایت دستور العمل ها، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری  از هر گونه تجمع و مراسم که باعث تشدید بیماری میشود،  باید رعایت شود.


انتهای پیام/ حق بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک