جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۴۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۲۳ - ساعت ۱۱:۴۸
گزارشی از عشق و ارادت اهل سنت به امام حسین(ع)؛

ارادت اهل سنت به امام حسین(ع) پایان ندارد/ نامگذاری فرزندان اهل سنت به نام اهل بیت، مظهرعشق به ائمه است

همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و دیگر شهدای کربلا جامعه اهل سنت خراسان شمالی نیز ضمن اینکه از برگزاری مراسم های شادی خودداری می کنند، اقدام به برگزاری مراسم قرآن خوانی و صدقه دادن برای شادی روح سالار شهیدان و شهدای کربلا می کنند.
ارادت اهل سنت به امام حسین(ع) پایان ندارد/ نامگذاری فرزندان اهل سنت به نام اهل بیت، مظهرعشق به ائمه است,

به گزارش عصراترک، نام رسول مهربانی‌ها و خاندان مکرم ایشان همواره و همه جا مظهر وحدت و همدلی عاشقان و دلدادگان طریقت الهی بوده و هست و در صدر این اسوه‌های بی‌بدیل دو عالم نام امام حسین (ع) که در آسمان عزت و آزادگی می‌درخشد.

اهل سنت در ایران اسلامی همواره به عناوین مختلف ارادت خود را به ساحت مقدس خاندان پیامبر اکرم (ص) نشان داده و در گسترش معارف نبوی، علوی و حسینی نیز در بستر جامعه تلاش کرده‌اند که مردمان ترکمن استان خراسان شمالی از جمله این دلدادگان به سید و سالار شهیدان هستند.

ائمه جمعه و علمای اهل سنت خود علاوه بر ارادت به اهل بیت بانی مراسم ها و آیین هایی در این زمینه هستند، در گزارش ذیل برخی از این بزرگان اهل سنت در خصوص ارادت اهل سنت به اهل بیت رسول الله اینگونه شرح می دهند.

 

قیام امام حسین درس های زیادی برای انسان ها به ویژه نسل جدید دارد

محمد آخوند خادمی، امام جمعه کهنه جلگه مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هر چند امام حسین(رضی الله عنه) و کسانی که همراه ایشان بودند، به شهادت رسیدند اما آنها به ما یاد دادند که نباید در مقابل ظلم و ستم تسلیم بشویم.

آخوند خادمی با بیان اینکه واقعه عاشورا درس‌های ارزشمند فراوانی به ما می دهد، اظهارکرد: گذشتن از همه چیز خود در راه دفاع از حق و راه آزاد کردن انسان از قید و بندها و بندگی غیر خدا از جمله این درس هاست.

وی تصریح کرد: امام حسین (رضی الله عنه) به هیچ فرقه یا مذهب خاصی به تنهایی تعلق نداشت که این خود موجب وحدت و انسجام در جامعه اسلامی می شود.

امام جمعه کهنه جلگه مانه و سملقان تاکید کرد: علماء و تمامی دلسوزان دینی باید رفتار و اخلاق امام حسین (رضی الله عنه) را برای نسل جدید بازگو کنند چراکه قیام این امام بزرگوار درس های زیادی برای انسان ها به ویژه نسل جدید دارد؛ زیرا این بزرگوار برای حفظ دین راستین اسلام و یادآوری آن به انسان ها نه تنها از جان و مال خود، بلکه از فرزندان خود نیز گذشت تا دین اسلام از گزند بدخواهان حفظ شود.

مکتب امام حسین مکتب عزت، شرف و آزادگی است

امام جمعه مسجدالنبی بجنورد نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اهل سنت به اهل بیت پیامبرعشق می‌ورزند و آنان را دوست دارند و معتقدند که مهمترین نکته در ابراز محبت به اهل بیت رسول الله ، اطاعت و پیروی از سیرت آنان و الگوبرداری از زندگی آن‌ها است.

امان دردی آخوند یزدانی اظهارکرد: هر انسان آزاده‌ای در هر عصر و زمانی که بخواهد عزت نفس داشته باشد شایسته است که در مکتب امام حسین(رضی الله عنه) درس عزت و شرف و آزادگی را بیاموزد؛ چون امام حسین(رضی الله عنه) با ایثار و از خودگذشتگی حاضر نشد تن به ذلت بدهد و در نهایت مرگ سرخ را بر زندگی همراه با ذلت ترجیح داد.

وی افزود: رسول الله(ص) وقتی که از دنیا رحلت فرمودند، صحابه پرسیدند که شما از دنیا می‌روید ما پیرو چه کسانی باشیم؟ رسول الله فرمودند اول کتاب قرآن و دوم اهل بیت من است که در بین اهل بیت من هم، دوستدارترین این ها، امام حسین و امام حسن (ع) هستند که باید از آن‌ها پیروی کنید.

وی خاطرنشان کرد: در روز تاسوعا و عاشورا اهل سنت، مراسم صدقه دادن و دعوت از ریش سفیدان برای خواندن دعا جهت شادی روح شهدای اسلام و امام حسین (رضی الله عنه) را در این منطقه دارند.

 

 

درس قیام امام حسین بی تفاوت نبودن در برابر جنایت و ستم است

امام جمعه یکه سعود راز و جرگلان نیز گفت: پایبندی امام حسین(رضی الله عنه) به اصول انسانی، حمایت از مظلوم و بی تفاوت نبودن در برابر جنایت وستم، یاری رساندن به بی پناهان و حمایت از آنان؛ حماسه های ماندگاری را پدیدآورده که حتی نسل های جدید هم دلیرمردی و رسم جوانمردی را از آن حضرت آموختند.

رحیم آخوند صمدی اضافه کرد: راه امام حسین (رضی الله عنه) یک راه حقیقی و راستین است که همه ی انسان‌ها را به خدا متصل می‌کند و روش پیامبر اکرم (ص) را در جامعه نهادینه می‌کند.

 آخوند صمدی اظهارکرد: قیام امام حسین (رضی الله عنه) یک قیام واجب بود، امام حسین (رضی الله عنه) در شرایطی زندگی می کردند که قیام در آن شرایط یک امر واجب بود و آن حضرت با فداکاری و از جان گذشتگی خود درخت اسلام را آبیاری نموده و ما نیز باید راه آن بزرگوار را ادامه داده و اعمال آن امام بزرگوار را سرلوحه اهداف خودمان در راه تبلیغ و گسترش دین اسلام در برابر توطئه های دشمنان قراردهیم.

وی با  یادآوری اینکه امام حسین (رضی الله عنه) به تأسی از سیره جد بزرگوار خود یعنی پیامبر اکرم (ص) قیام کردند، تصریح کرد:  اگر هر کدام از اهل سنت در زمان امام حسین بودند قطعاً بر علیه ستمگران آن زمان قیام کرده و در صف فرزند پیامبر و یارانش قرار می‌گرفتند.

آخوند صمدی خاطرنشان کرد: ماه محرم؛ غم عمیقی را در دل‌ها زنده می کند و حوادث فراموش نشدنی کربلا را به ما یادآوری می‌ کند تا از این واقعه درس های لازم را فرابگیریم.

 

 

نامگذاری فرزندان اهل سنت به نام اهل بیت مظهر عشق به ائمه است

مدیر حوزه علمیه محمدیه روستای اشرفدره راز و جرگلان هم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امام حسین و امام حسن(رضی الله عنه) سید جوانان اهل بهشت هستند، ما ترکمن های استان در روز عاشورا از نماز صبح تا ظهر مراسم فاتحه و قرآن خوانی برگزار کرده و صدقات می دهیم و و یاد و خاطره امام حسین(رضی الله عنه) و شهدای کربلا را به یاد می آوریم همچنین در خصوص بزرگی و فداکاری امام عزیزمان که در کربلا چگونه به شهادت رسیده اند برای مردم منطقه سخنرانی می کنیم.

آراز آخوند محمدی اظهارکرد: از دیگر ارادت اهل سنت به اهل بیت رسول الله این است که ما همیشه در خطبه های نمازجمعه ذکر اهل بیت را می کنیم و امام حسین مختص همه ی ما است .

وی تاکید کرد: هرگز فراموش نخواهیم کرد که یزدیان آن زمان چگونه آب را بر روی خانواده آن حضرت بستند و چه ظلم هایی را در حق خانواده آن حضرت نمودند، باید توجه داشته باشیم که امام حسین(رضی الله عنه) به خاطر تسلیم نشدن در مقابل زور و ستم قیام کردند .

وی گفت: از دیگر مظاهر عشق اهل سنت استان خراسان شمالی به آن امام رئوف این است که بیشتر ترکمن های این منطقه اسامی فرزندان خودشان را حسن، حسین، فاطمه، علی، جواد، سجاد و رضا نامگذاری می کنند که اینها همگی نشان دهنده عشق و ارادت ما به اهل بیت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) است.

 

انتهای پیام/ بهنام وحیدی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک