پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۱۹ - ساعت ۱۲:۳۹
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان شمالی عنوان کرد:

کاهش ۷۰ هزار تنی، برداشت محصولات بهاره / سطح زیر کشت محصولات پرآب در استان کم می شود

پژمان شهابی با اشاره به اینکه در سال جاری میزان ۲۱۰ هزار تن محصول بهاره از کشتزارهای خراسان شمالی برداشت شده است، گفت: قابل توجه است که میزان تولید محصولات زراعی بهاره امسال در مقایسه با سال گذشته 70 هزار تن کاهش پیدا کرده است.
کاهش 70 هزار تنی، برداشت محصولات بهاره /  سطح زیر کشت محصولات پرآب در استان کم می شود,

پژمان شهابی، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: در شرایطی که بارش ها مساعد باشد، از سطح کشتزارهای استان خراسان شمالی به طور میانگین 280 هزار تن محصول برداشت می شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته از ۲۷ هزار هکتار محصول بهاره کشت شده، ۲۸۰ هزار تن محصول برداشت شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی امسال از سطح کشتزارهای خراسان شمالی ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار پنبه، دو هزار و ۸۱۱ هکتار کنجد، دو هزار و ۱۶۲ هکتار آفتابگردان، دو هزار و ۲۰۰ هکتار پیاز، دو هزار و ۹۸ هکتار گوجه فرنگی، یک هزار و ۷۷۷ هکتار چغندرقند، ۵۳۲ هکتار خیار، ۴۳۰ هکتار ذرت علوفه ای  و ۳۶۱ هکتار خربزه و سایر محصولات کشت شده است.

شهابی یادآور شد: در بهار امسال خشکسالی میزان دو هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار به بخش زراعی استان خراسان شمالی خسارت وارد کرد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در رابطه با اقدامات انجام شده در راستای مقابله با خشکسالی و کاهش اثرات آن توضیح داد: کاهش سطح زیر کشت محصولات پر آب طلب از جمله پنبه، برنج، سیب زمینی و گوجه فرنگی، مدیریت مصرف کودهای نیتروژنه و توصیه به کاربرد کودهای ریز مغذی به خصوص روی برای کاهش اثرات خشکسالی بخشی از این اقدامات است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین کاربرد بذر مال های روی و محلول پاشی، توصیه های فنی در خصوص به زراعی بذر و تامین بذر مرغوب را از دیگر اقدامات سازمان برای مقابله با خشکسالی عنوان کرد.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک