شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۱۸ - ساعت ۸:۵۶
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی اعلام کرد:

ایجاد مشاغل جدید با درآمد پایدار در روستاها، در دستور کار استان

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی گفت: فراخوان انجام مطالعات برای شناسایی و ایجاد مشاغل جدید با درآمد پایدار برای مناطق روستایی استان را اطلاع رسانی کرده ایم تا مراکز پژوهشی و دانشگاهی در این زمینه ورود کنند.
ایجاد مشاغل جدید با درآمد پایدار در روستاها، در دستور کار استان,

امین کلاته، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: موضوع اشتغال روستایی از مهمترین دغدغه های دفتر امور روستایی استان است.

کلاته گفت: حرکت به سوی شناسایی و ایجاد مشاغل جدید و جایگزین دارای درآمد پایدار برای مناطق روستایی از جمله اهدافی است که استان آن را در دستور کار خود قرار داده است.

با این وجود، وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، شاهد هستیم که در مناطق روستایی استان، اصلی ترین فعالیت شغلی روستاییان، کشاورزی و دامپروری سنتی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی افزود: این در حالی است که در استان پوشش گیاهی مراتع ضعیف شده، نهاده های دامی به شدت گران و کمیاب شده و کشاورزی با تنش آبی جدی مواجه شده است.

وی گفت: این شرایط میزان درآمد روستاییان را نیز بسیار تحت الشعاع قرار داده است.

در عین حال، کلاته در ادامه تصریح کرد: دفتر امور روستایی استان، شناسایی و ایجاد اشتغال های جدید غیروابسته به آب برای مناطق روستایی استان را رویکرد اصلی خود قرار داده است.

وی گفت: در همین راستا، دفتر امور روستایی استان فراخوان انجام مطالعه این برنامه را اطلاع رسانی کرده است تا مراکز پژوهشی و دانشگاهی استان برای انجام آن ورود کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی همچنین عنوان کرد: روستاییان در زمینه فروش محصولات تولیدی خود نیز دچار مشکل هستند.

وی افزود: آنان با بازاریابی و بازارهای هدف آشنا نیستند.

کلاته گفت: در همین راستا، طرح هایی نیز مطالعه شده اند و اجرای آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر، موضوع انجام بازاریابی اینترنتی محصولات تولیدی مناطق روستایی استان به پارک علم و فناوری استان واگذار شده که با مشارکت بانک ملی در حال انجام است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: اجرای دو طرح در زمینه بازاریابی تولیدات روستاییان نیز توسط دفتر امور روستایی همچنین بنیاد برکت در حال اجرا هستند.

افزون بر این، وی یادآور شد: شورای مهارت استان را نیز احیا کرده ایم تا بتوانیم از ظرفیت های در اختیار دستگاه های اجرایی عضو این شورا در زمینه های تامین اعتبار، تامین امکانات و شناسایی جامعه هدف به منظور آموزش های فنی و حرفه ای به نوجوانان و جوانان ساکن در روستاهای استان بهره گیری کنیم.

کلاته تصریح کرد: هدف آن است که طی چند سال آینده با اقدامات تشریح شده، مشاغل جدید با درآمد قابل قبول به عنوان مشاغل اول و دوم در روستاها، جایگزین بشوند.

وی درباره اجرای طرح های ترسیب کربن و منارید در برخی از مناطق روستایی استان با هدف اشتغالزایی و کمک به پوشش گیاهی مراتع در استان نیز اظهار کرد: در استان اجرای طرح منارید به اندازه طرح ترسیب کربن موفقیت آمیز نبود، با این وجود، به عقیده بنده 65 درصد از اهداف طرح ترسیب کربن در روستاهای هدف استان محقق شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی گفت: روستاییان تحت پوشش طرح ترسیب کربن توانسته اند شرکت های تعاونی برای انجام اشتغال های جدید و صندوق های خرد اعتباری را تشکیل دهند.

کلاته افزود: در این مناطق از مهاجرت روستا به شهر جلوگیری شده، جمعیت شاغل بیشتر شده و پوشش گیاهی مراتع در این مناطق نیز بهبود یافته است.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک