جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۴۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ساعت ۱۲:۹
گزارشی از روزهای بحرانی کرونا؛

خطر مرگ! کرونا را جدی بگیرید/محدودیت های رها شده در پیک پنجم و اجرایی نشدن مصوبات ستاد کرونا

وضعیت ابتلا، بستری و فوتی های بیماران کرونایی خبر از وضعیت بحرانی در سطح کشور می دهد، اما اینکه چرا این روزها باید شاهد این وضعیت باشیم، بیشتر گمان می رود که نه تنها مردم بلکه مسئولان متولی امر در ستاد کرونا نیز این موضوع را رها کرده اند.
خطر مرگ! کرونا را جدی بگیرید/محدودیت های رها شده در پیک پنجم و اجرایی نشدن مصوبات ستاد کرونا,

به گزارش عصراترک، در آستانه دو سالگی ورود ویروس کرونا به کشور قرار داریم و چهار پیک را با وضعیت های مختلف پشت سرگذاشته ایم، اما ظاهرا پیک پنجم با شدت و سرعت بیشتری در حال پیش روی است و  به سن و سال توجهی ندارد، چرا که براساس آمارهای منتشر شده، گونه دلتا کرونا یا همان کرونای هندی که تمامی نقاط کشور را دربرگرفته است، گروه های سنی پایین را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است.

وضعیت ابتلا، بستری، فوتی ها خبر از وضعیت های بحرانی در سطح کشور می دهد، اما اینکه چرا این روزها باید شاهد این وضعیت باشیم، بیشتر گمان می رود که نه تنها مردم بلکه مسئولان متولی امر در ستاد کرونا نیز این موضوع را جدی نگرفته اند چرا که با هر بار قرمز شدن وضعیت شهرها محدودیت هایی به صورت سفت و سخت بسته می شد تا اوضاع را نرمال کند و مجدد بازگشایی می شد، اما پیک پنجم ظاهرا محدودیت هایش نیز با سایر پیک ها متفاوت است.

فارغ از موضوع تعطیلی ها که قطعا اقشار مختلف جامعه را در بخش های زیادی تحت تاثیر قرار داد، اما این روزها وضعیت سلامتی مردم در اولویت قرار دارد، براین اساس در پیک پنجم کرونا شهرها به وضعیت قرمز درآمدند، اما خبری از نظارت ها به آن گونه که باید باشد و یا محدودیت ها نبود، مغازه ها باز، تالارها با حداکثر ظرفیت برگزاری مراسمات را برعهده داشتند، در روستاها و حواشی شهر عروسی ها و عزا با جمعیت بالای 500 نفر جریان پیدا کرد و تمامی این ها به دور از همه نظارت و سخت گیریهایی بود که نتیجه آن پر شدن تخت های بیمارستانی شده است.

جالب تر از همه این بود که در زمانی که تمامی رستوران ها و مغازه ها باز بودند، پارک ها به شدت تاریک و به گونه ای بیشتر به قبرستان می ماندند و مردمی که به نور گوشی چندساعتی را در این فضا می گذراندند.

 

حضور مسافران با پلاک های غیربومی در شهر

اما از آن طرف هم قضیه ورود مسافران با پلاک ها مختلف در پارک ها و بولوارهای شهر به شدت جالب توجه بود که اگر این اعمال محدودیت ها به خوبی در حال انجام است چگونه می شود که این تعداد مسافر در شهر حضور داشته باشند.

همه این ها به کنار، ستاد استانی کرونا که به یک برنامه تکراری و روند عادی تبدیل شده و هر هفته در ساعتی مشخص برگزار و مدیران متولی، آمارهایی را اعلام می کنند و اظهار تاسف نسبت به بالارفتن آمارها دارند، اما اینکه چرا بعد از هر جلسه، مصوبات آن طور که باید جدی مورد توجه قرار نمی گیرد.

آنچه نشان می دهد، بی توجهی مردم و نبود نظارت آنگونه که باید باشد، وضعیت را به حد بحران و بیمارستان را در مرز پرشدن قرار داده است و اما نکته مهم و قابل توجه کادر درمانی هستند که به صورت مستقیم با این بیماران درگیر هستند و قطعا با گذشت این مدت از بیماری بخش زیادی از آنها به حالت خستگی های روحی و جسمی در آمده اند، گاها بخش زیادی از آنها درگیر بیماری کرونا و متاسفانه گروه زیادی نیز براثر کرونا جانشان را از دست داده اند.

 

 

پرشدن بیمارستان های کرونایی خراسان شمالی

روز گذشته در جلسه فوق العاده ای که به دلیل وضعیت بحرانی کرونا در استان خراسان شمالی برگزار شد، سید احمد هاشمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: متاسفانه وضعیت کرونا در بیمارستان های خراسان شمالی در مرحله بحرانی قرار گرفته است و بیمارستان های کرونایی خراسان شمالی در مرز پرشدن قرار دارند.

وی ادامه داد: اکثر موارد بستری ها مربوط به افرادی هستند که درمراسم های عروسی و عزا شرکت کرده بودند.

هاشمی بیان داشت: متاسفانه مراسم ها به روال قبل در تالارها برگزار می شود و قطعا علوم پزشکی به تنهایی نمی تواند تمامی این موارد را محدود کند.

وی خاطرنشان کرد: کمتر از یک هفته مانده به ماه محرم، خانواده در حال برپایی مراسم عروسی هستند و قطعا باید متولیان امر، استانداری، سازمان صمت، اصناف و سایر ارگان های مرتبط پای کار بیایند و یک تصمیم جدی در رابطه با مراسم ها گرفته شود.

 

تمام دستگاهها، مسئول حفظ سلامتی مردم هستند

همچنین احمد برادران، معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی در این جلسه اظهار داشت: تمام دستگاه های اجرایی استان خراسان شمالی، مسئول حفظ سلامتی مردم در مقابل بیماری کرونا هستند، بنابراین حساسیت ها باید نسبت به وضعیت بحرانی این بیماری افزایش پیدا کند.

وی با ابراز نگرانی از کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان خراسان شمالی، گفت: با همکاری دستگاه قضایی تالارها امروز بسته خواهند شد و ادامه فعالیت مشاغل گروه یک منوط به رعایت ضوابط بهداشتی خواهد بود.

 

ظرفیت بیمارستان جاجرم تکمیل شده است

این در حالی است که در جاجرم وضعیت به حالت فوق العاده درآمده است و روابط عمومی بیمارستان جوادالائمه جاجرم از پر شدن تخت های بیمارستانی بخش کرونای این بیمارستان خبر داد و گفت: در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰ الی ۱۵ بیمار جدید پذیرش می شود و  وضعیت به همین ترتیب ادامه یابد هفته های آینده اتفاقات تلخی خواهیم داشت.

 

 

 

ثبت ۱۰۱۳ جریمه یک میلیون تومانی ورودی شهرهای خراسان شمالی

 محمد غلامی، جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی نیز اظهار داشت: براساس آخرین آمار ثبت شده در پیک پنجم کرونا از دوازدهم تیرماه تا هشتم مرداد ماه سال جاری، سه هزار و 553 مورد عودت خودروها به مسیر ابتدایی اعمال شده است.

غلامی گفت: اعمال قانون جریمه 200 هزار تومانی، پنج هزار و 920 فقره، یک میلیون تومانی داخل شهر 21 مورد و جریمه یک میلیون تومانی ورودی شهرها یک هزار و 13 مورد بوده است.

وی یادآور شد: مجموع اعمال قانون در طرح شبانه و ایستگاه های استقراری، از ساعت 22 تا 3 صبح است که در این فاصله زمانی 6 هزار و 954 فقره اعمال قانون به ثبت رسیده است.

 

برگزاری عروسی در هفت تالار پلمب شده بجنورد

در همین شرایط بحرانی کرونا در خراسان شمالی غلامرضا عوض زاده، فرماندار بجنورد  خبر می دهد، عروسی هایی در بجنورد برگزار شده اند که این مراسم ها در تالارهایی که پلمب شده بودند، به صورت غیرقانونی برگزار شده است که نیازمند به ورود قوه قضاییه و برخوردهای قضایی در موضوع تالارها است.

تمامی این آمار ها و این اتفاقات نشان از این می دهد که آنگونه که باید مصوبات به مرحله اجرا نمی رسد و بی توجهی مردم هم به این کم کاری ها کمک کرده است.

 

انتهای پیام./ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک