جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ - ساعت ۱۱:۳۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد:

بحرانی شدن وضعیت کرونا در خراسان شمالی/ بیمارستان ها در مرز پر شدن هستند

سید احمد هاشمی با اشاره به اینکه بستری بیماران کرونایی در خراسان شمالی افزایش بی سابقه ای داشته است، گفت: بیمارستان ها در مرز پر شدن هستند و ممکن است در شرایطی قرار بگیریم که تختی برای پذیرش بیمار وجود نداشته باشد.
بحرانی شدن وضعیت کرونا در خراسان شمالی/ بیمارستان ها در مرز پر شدن هستند,

به گزارش عصراترک، سید احمد هاشمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ستاد استانی کرونا اظهار داشت: درحال حاضر متاسفانه وضعیت کرونا در بیمارستان های خراسان شمالی در مرحله بحرانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان های کرونایی خراسان شمالی در مرز پرشدن قرار دارند، ادامه داد: حدود چهار روز متوالی است که به صورت روزانه ۱۰۰ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان های استان پذیرش می شود.

هاشمی اضافه کرد: شب گذشته اورژانس بیمارستان امام حسن(ع) به صورت کامل تکمیل و در بقیه بخش ها نیز ۲۵۰ بیمار بستری بودند که از آغاز شیوع کرونا تاکنون این آمار بستری در استان بی سابقه بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر در بیمارستان امام علی (ع) یک بخش برای پذیرش بیماران کرونایی خالی شده است، گفت: در بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد نیز که ۱۵ تخت برای بیماران کرونایی فعال بود، امروز نیز ۲۰ تخت دیگر اضافه و فعال می شود.

هاشمی از اعلام آمادگی بیمارستان ارتش برای پذیرش بیماران غیر کرونایی خبر داد و خاطرنشان کرد: طی هماهنگی های صورت گرفته در جلسه ای مقرر شد که بیمارستان تامین اجتماعی نیز یک بخش را فعال کند اما شب گذشته حتی یک بیمار را پذیرش نکرده است.

وی بیان داشت: همچنین پیش بینی شده است که در صورت همکاری تامین اجتماعی، بخش زنان و زایمان این بیمارستان به بیمارستان بنت الهدی منتقل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: اکثر موارد بستری ها مربوط به افرادی هستند که درمراسم های عروسی و عزا شرکت کرده بودند.

هاشمی بیان داشت: متاسفانه مراسم ها به روال قبل در تالارها برگزار می شود و قطعاعلوم پزشکی به تنهایی نمی تواند تمامی این موارد را محدود کند.

وی اضافه کرد: کمتر از یک هفته مانده به ماه محرم، خانواده در حال برپایی مراسم عروسی هستند و قطعا باید متولیان امر، استانداری، سازمان صمت، اصناف و سایر ارگان های مرتبط پای کار بیایند و یک تصمیم جدی در رابطه با مراسم ها گرفته شود.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک