سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ساعت ۱۷:۳
استاندار خراسان شمالی اعلام کرد:

ابلاغ ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بازسازی منازل زلزله زده به استان/خانه دار شدن ۱۴۳ خانوار زلزله زده ساکن در چادرها، طی ۳ ماه

استاندار خراسان شمالی از ابلاغ اختصاص 680 میلیارد تومان تسهیلات همچنین 45 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای بازسازی مناطق زلزله زده استان توسط هیات دولت به خراسان شمالی خبر داد.
ابلاغ 680 میلیارد ریال تسهیلات بازسازی منازل زلزله زده به استان/خانه دار شدن 143 خانوار زلزله زده ساکن در چادرها، طی 3 ماه,

به گزارش خبرنگار عصراترک، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان اظهار کرد: با پیگیری های بسیار زیادی که از سوی استان انجام شد، سرانجام اخیرا مصوباتی را از هیات دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان های گرمه و جاجرم همچنین روستای هاور در شهرستان مانه و سملقان اخذ کردیم.

شجاعی گفت: هیات دولت مصوب کرد که 680 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی و احداث منازل برای زلزله زدگان همچنین اجاره کردن منازل برای اسکان موقت زلزله گان و بازسازی واحدهای تجاری آسیب دیده به استان خراسان شمالی اختصاص داده شود که این تسهیلات مصوب به استان ابلاغ شده است.

وی در ادامه گفت: هیات دولت همچنین مصوب کرده است که 45 میلیارد تومان کمک بلاعوض به زلزله زدگان مناطق یاد شده در استان اختصاص داده شود که به استان ابلاغ شده است.

استاندار خراسان شمالی با یادآوری این مطلب که هنوز برخی از زلزله زدگان این مناطق یاد شده در چادر زندگی می کنند، اعلام کرد: در ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان مصوب شد که 143 واحد مسکونی جدید برای زلزله زدگانی که هنوز در چادر زندگی می کنند طی مدت سه ماه ( قبل از شروع زمستان ) احداث و تحویل شوند.

وی عنوان کرد: اسکان موقت خانواده های زلزله زده ای که در چادر زندگی می کنند و دارای فرزند هستند به صورت اجاره منزل به صورت موقت انجام شود.

شجاعی افزود: مصوب شده است که تامین منابع اعتباری انجام بشود که برای استان خراسان شمالی تعدادی کانکس خریداری شوند تا در زمانیکه اتفاقات سیل و زلزله رخ می دهند آسیب دیدگان در این کانکس ها اسکان موقت داده شوند.

وی یادآور شد: همچنین مصوب شد که به دو واحد نانوایی روستایی خسارت دیده از زلزله اخیر نیز تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض به منظور بازسازی اعطا شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: مقرر شد که اداره کل اوقاف استان هشت مسجد و حسینیه آسیب دیده از زلزله در دو شهرستان گرمه و جاجرم را ایمن سازی و بازسازی کند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک