شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ساعت ۱۵:۴۶
ماجرای قطعی آب در روستای گوی نیک،

از قطعی یک ماهه آب در گوی نیک تا انشعاب های غیرمجاز

۲۳ روستای شهرستان راز و جرگلان با ۵ هزار و ۹۸۴ خانوار در این شهرستان  است به دلیل کاهش بارندگی و گرمای شدید با تنش آبی مواجه هستند که به گفته مسئولان شهرستان برای رفع تنش آبی در روستاهای این شهرستان ۵۲۵ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.
 از قطعی یک ماهه آب در گوی نیک تا انشعاب های غیرمجاز,

به گزارش عصراترک، هم اکنون آب بیشتر روستاها یا از طریق چشمه ها و یا از طریق چاه ها تامین می شود و برای جبران کمبود  ۱۷ روستا با تانکر آبرسانی می شوند  و ۶ روستای دیگر نیز که کمبودآب دارند از طریق های چاه ها و دستگاه های پمپاژ تامین آب می شوند.

روستای گوی نیک یکی از روستاهایی است که هم اکنون با تنش آبی مواجه است و به گفته اهالی تنها 2 ساعت در طول شبانه روز آب شرب در اختیار دارند.

 

قطعی یک ماهه آب در روستای گوی نیک راز و جرگلان

رئیس شورای روستای گوی نیک در گفتگو با خبرنگار عصراترک گفت: حدود یک ماه است که آب شرب در روستای گوی نیک از توابع شهرستان راز و جرگلان قطع است.

محمد نقی عظیمی، رئیس شورای روستا گوی نیک اظهار کرد: علت قطعی آب در روستا بارش کم باران در سال جاری است.

وی افزود : از دیگر دلایل قطعی آب حفر دوعدد چاه در فاصله ۵٠٠ متر بالاتر از چشمه اصلی روستا است .

عظیمی ادامه داد : چاه هایی که برای تامین آب روستا حفر شده اند، نیاز به لایروبی دارد که انجام نشده و هزینه انجام آن نیز تامین نشده است.

رئیس شورای روستای گوی افزود : نیمی از روستا گوینک که ۴٨ خانوار هستند طی یک ماه گذشته تنها در شبانه روز ٢ ساعت آب شرب در اختیار دارند.

وی تاکید کرد : هیچ ارگانی جز اداره آب و فاضلاب برای کمک به رفع مشکل آب روستا اقدام نکرده است.

رئیس شورا روستا گوینک خاطرنشان کرد : برای رفع مشکل آب این روستا با اداره منابع طبیعی در خصوص آبرسانی از پارک گوی نیک به روستا انجام شد که با مخالفت منابع طبیعی به دلیل اینکه آب پارک برای آبیاری درختان موردنیاز است، مواجه شدیم.

 

مصرف بی رویه آب در روستای گوی نیک راز و جرگلان

نادر رازی، رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان رازوجروگلان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت : قطعی آب در روستای گوی نیک، ناشی از مصرف آب شرب در مصارف غیر خانگی مثل آبیاری صیفی جات است.

وی افزود : با توجه به بازدید صورت گرفته از روستا گوی نیک مشکل آبی وجود ندارد بلکه مصرف روستا از حد مجاز بیشتر شده است و همین امر باعث قطعی آب روستا است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان رازوجروگلان بیان داشت : از جمله موارد تخلف رویت شده در روستا ٣ انشعاب غیر مجاز و بیش از ١٠ انشعاب پر مصرف است.

رازی تاکید کرد : ظرف مدت ۴٨ ساعت  آینده اداره آب و فاضلاب شهرستان رازوجروگلان یک حلقه چاه برای روستا جانمایی و حفر خواهد کرد.

وی افزود : از دیگر تخلفات رویت شده آبیاری درختان انگور و آبیاری باغات در روستا است که با متخلفین برخورد قضایی خواهد شد.

رازی خاطرنشان کرد : با وجود تخلفات متعدد در روستا اداره آب و فاضلاب شهرستان راز و جرگلان جهت کمک به تامین شبکه آب روستای گوینیک انتقال آب مازاد پارک گوینیک را در دستور کار خود دارد.

 

انتهای پیام / علیرضا خانشریفان

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک