شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۳۱ - ساعت ۹:۵
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اعلام کرد:

۵۰ درصد از شبکه آبرسانی روستایی استان، نیازمند بازسازی/اتصال تمامی منازل بجنورد به شبکه آب شیرین دره

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در استان 30 درصد از عمر مفید شبکه آبرسانی مناطق شهری همچنین بین 40 تا 50 درصد از عمر مفید شبکه آبرسانی مناطق روستایی به پایان رسیده که این شبکه نیازمند اصلاح و بازسازی است.
50 درصد از شبکه آبرسانی روستایی استان، نیازمند بازسازی/اتصال تمامی منازل بجنورد به شبکه آب شیرین دره,

غلامحسین ساقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: به طور کلی قائده آن است که طی هر 25 سال  لوله گذاری های شبکه آبرسانی مناطق شهری و روستایی اصلاح و بازسازی شوند یعنی این عملیات در هر سال تا چهار درصد از سطح شبکه لوله گذاری ها انجام شود.

ساقی گفت: در حال حاضر 30 درصد از عمر مفید شبکه آبرسانی مناطق شهری استان به پایان رسیده همچنین بین 40 تا 50 درصد از شبکه آبرسانی مناطق روستایی استان نیز سال ها است که از عمر مفید آنها که باید اصلاح و نوسازی شوند، سپری شده است.

وی عنوان کرد: تلفات واقعی آب در شبکه آبرسانی مناطق شهری 11.5 درصد و در مناطق روستایی نیز بیش از 30 درصد ( از مجموع آب در اختیار این مناطق ) است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی به تلفات ظاهری آب بابت اموری از جمله شستشوی مخازن ذخیره آب، استفاده از کولرها همچنین انشعابات غیر مجاز آب نیز اشاره و بیان کرد: تلفات ظاهری آب در مناطق شهری استان 13.5 درصد و در مناطق روستایی استان تا 54 درصد است که به آن آب بدون درآمد گفته می شود.

وی گفت: این شرکت در سال 99 هدفگذاری کرده بود که میزان آب بدون درآمد را در مناطق شهری و روستایی استان در مجموع به 45 درصد برساند که تا پایان سال 99 میزان حجم آب بدون درآمد بهره برداری شده به بیش از 43 درصد رسید که این امر اتفاق خوبی است.

ساقی در خاتمه از تکمیل و پایان عملیات لوله گذاری در شبکه آبرسانی سد شیرین دره به بجنورد خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر 100 درصد از منازل شهر بجنورد به این شبکه متصل هستند که علاوه بر آن، آب چاه های مناطق ارکان و کلاته نقی نیز در شرایط اضطرار مورد بهره برداری قرار می گیرند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک