چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۳۱ - ساعت ۰:۰

واکسیناسیون، مطالبه به حق مأموران قطار و رانندگان اتوبوس

مأموران و مهمانداران قطارهای مسافری و رانندگان اتوبوس های بین شهری خواهان تسریع در واکسیناسیون این اقشار در برابر کرونا به دلیل بالا بودن ارتباط آنها با مردم هستند.
واکسیناسیون، مطالبه به حق مأموران قطار و رانندگان اتوبوس,

 انتشار اخباری در روزهای اخیر مبنی بر اتمام واکسیناسیون خلبانان پروازهای مسافری و آغاز واکسیناسیون مهمانداران در برابر کرونا، مطالبه به حق مأموران و مهمانداران قطارهای مسافری، مأموران چک بلیت در ایستگاه‌های راه آهن و همچنین رانندگان اتوبوس‌های بین شهری را افزایش داده است.

این در حالی است که بر اساس آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی، تنها کمتر از ۳ درصد مردم به حمل و نقل هوایی دسترسی دارند و از آن استفاده می‌کنند که البته واکسیناسیون آنها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ ضمن اینکه به گفته کارشناسان صنعت هوانوردی، سیستم‌های ایرکاندیشن و گردش هوا در هواپیماها تا حد زیادی از چرخش ویروس میان مسافران هوایی جلوگیری می‌کند.

اما بخش زیادی از مردم از حمل و نقل ریلی و جاده‌ای برای جابه جایی ها و سفرها استفاده می‌کنند؛ ضمن اینکه مأموران قطارهای مسافری برای چک کردن بلیت، مجبور به گفت‌وگو با تک تک مسافرانند، لذا به نظر می‌رسد اولویت دادن به واکسیناسیون مأموران قطار و رانندگان اتوبوس در برابر کرونا، باید در رأس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا باشد.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی ریاست کمیته حمل و نقل ستاد ملی مقابله با کرونا را نیز بر عهده دارد؛ وی پیش از این در اواخر سال گذشته در حاشیه نشست این کمیته با وزیر کشور فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا اظهار کرد: در ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت راه و شهرسازی از روز نخست با عزمی جدی به عنوان مسئول پروژه حمل‌ونقل، تدوین و ابلاغ و اجرای پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار خودش قرار داد.

یکی از مسئولان انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از مکاتبات متعدد این انجمن با وزارت بهداشت برای اولویت دهی به واکسیناسیون مأموران و مهمانداران قطارها و عدم توجه کافی وزارت بهداشت به این مکاتبات خبر داد.

در بخش اعطای تسهیلات به شرکت‌های ریلی و هوایی نیز طی یک سال و نیم اخیر تبعیض‌هایی ایجاد شده و تقربیا همه شرکت‌های هواپیمایی توانستند سال گذشته مجموعاً ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی دریافت کنند.

ولی برای شرکت‌های ریلی مسافری مجموعاً ۹۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که در نهایت کمتر از یک چهارم این رقم به شرکت‌ها پرداخت شده و تعدادی از شرکت‌های ریلی هنوز با گذشت یک سال از مصوبه ستاد کرونا، نتوانسته‌اند بخشی از این تسهیلات را دریافت کنند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک