جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ساعت ۹:۱۴
متخصص اطفال دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد:

شیوع بالای کرونا دلتا در بین کودکان/ خانواده ها در مقابله با علائم سرماخوردگی کودک به مراکز درمانی مراجعه کنند

شیما شکری با اشاره به اینکه کرونا دلتا افراد کم سن و سال و کودکان را بیشتر مبتلا می کند، گفت: باتوجه به اینکه در کودکان واکسیناسیون انجام نشده، ابتلای آنان به کرونای دلتا بیشتر است.
شیوع بالای کرونا دلتا در بین کودکان/ خانواده ها در مقابله با علائم سرماخوردگی کودک به مراکز درمانی مراجعه کنند,

شیما شکری، متخصص اطفال دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه قدرت سرایت گونه کرونا دلتا در مقایسه با ویروس انگلیسی بالاتر است، اظهار داشت: اظهار کرد: درگیری بالینی کرونای دلتا بسیار جدی است و ریه‌ها را خیلی سریع درگیر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کرونا دلتا افراد کم سن و سال و کودکان را بیشتر مبتلا می کند، گفت: باتوجه به اینکه در کودکان واکسیناسیون انجام نشده، ابتلای آنان به کرونای دلتا بیشتر است.

این کارشناس مسئول با بیان اینکه بیشترین علائمی که در کودکان مبتلا به کرونا مشاهده شده، علائم گوارشی مانند دل درد، استفراغ و اسهال است، اضافه کرد: در برخی از کودکان نیز علائمی مانند تب، بدن درد، تنفس تند و سرفه دارند و چون علایم اولیه کرونای دلتا، شبیه سرماخوردگی است، بسیاری از خانواده ها این علائم را به دلیل آب بازی کردن فرزند خود در تابستان و یا خوابیدن زیر باد کولر خوابیدن نسبت می دهند.

شکری با تاکید بر این که خانواده ها، اسهال کودکان در فصل تابستان را باید جدی بگیرند، افزود: با توجه به درگیری کودکان ۸ الی ۱۲ سال با ویروس دلتا، والدین باید مراقبت‌های  لازم را انجام دهند و با کوچکترین علائمی شبیه سرماخوردگی، حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: بروز علائم کرونا در کودکان مانند تب، اسهال و استفراغ باعث کم آبی در کودکان و اختلال الکترولیت در بدن می شود که این موضوع را خانواده ها باید مورد توجه قرار دهند و در مراجعه فرزندشان به مراکز درمانی تاخیر نکنند.

شکری توصیه کرد: برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک، خانواده ها مصرف ویتامین D به اندازه لازم، میوه جات و سبزیجات، غذاهای مقوی حاوی گوشت سفید و قرمز را در برنامه غذایی خود داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر درگیری افراد به بیماری کرونا به صورت خانوادگی شده و برگزاری مراسم و دورهمی خانوادگی موجب شده که آمار ابتلای کرونا در کودکان بیشتر شود، بنابراین تا زمانی که واکسیناسیون به صورت جمعی انجام نشده است پروتکل‌های بهداشتی که مهم‌ترین آن استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است، رعایت کنید.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک