شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۴۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۱۱ - ساعت ۱۴:۳۵
امام جمعه آشخانه:

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به اینکه ایران  از منظر آمریکا ناقض حقوق بشر است و در 42 سال گذشته تحریم های بسیاری را علیه ملت ایران به بهانه نقض حقوق بشر اعمال کرده است، گفت: بسیاری دیگر از کشور ها به بهانه نقض حقوق بشر تحت فشار و تحریم قرار می گیرند در حالی که براساس مدارک و شواهد موجود بزرگترین ناقض حقوق بشر خود آمریکاست.
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است,

به گزارش عصراترک از مانه و سملقان، حجت الاسلام و المسلمین احمد زاده امام جمعه آَشخانه در خطبه های نماز جمعه ی  این هفته ضمن اشاره به مناسبت های هفته در خصوص روز افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: اگر کسی آمریکایی ها را نشاسد و براساس ادعا ها و شعارها و تبلیغات رسانه ای وابسته به نظام سرمایه داری بخواهد درباره آمریکا قضاوت کند به بی راهه خواهد رفت.

وی گفت: ایران  از منظر آمریکا ناقض حقوق بشر است و در 42 سال گذشته تحریم های بسیاری را علیه ملت ایران به بهانه نقض حقوق بشر اعمال کرده است. بسیاری دیگر از کشور ها به بهانه نقض حقوق بشر تحت فشار و تحریم قرار می گیرند در حالی که براساس مدارک و شواهد موجود بزرگترین ناقض حقوق بشر خود آمریکاست.

امام جمعه آشخانه کودتا در کشور های دیگر برای ساقط کردن دولت های مردمی و به قدرت رساندن دولت های دست نشانده مثل کودتای 28مرداد ایران، آلبانی 1954،گواتمالا1924، برزیل1973 و شیلی را بخشی از  رفتار های ضد حقوق بشری آمریکا را برشمرد.

وی ادامه داد: دخالت های نظامی و اشغال کشور ها، راه اندازی انقلاب های رنگی، راه اندازی و تجهیز و پشتیبانی از گروه های تروریستی، و بسیاری از موارد دیگر فجایع و کشتار ها که آمار و مدارک آن گویای چهره زشت ضد حقوق بشری آمریکاست.

حجت الاسلام احمدزاده ادامه داد: تمام تاریخ نگاران معاصر کشور معتقدند دلیل سقوط دولت مردمی مصدق و کودتای 28 مرداد بدلیل اعتماد بی جای مصدق به آمریکاست.

وی با بیان مواردی که ایران تحریم هارا بی اثر کرد نام برد و گفت: بعد از تفاهم نامه باچین یا بعد از تولید واکسن ایرانی واکنش آمریکایی ها گویای بی اثر شدن تحریم در این موارد است. که در اولی درخواست بازگشت به برجام و در دومی برای مبادلات مرتبط با کرونا معافیت صادر کرد.

امام جمعه آشخانه تاکید کرد: وقتی هشت سال به دشمن التماس شود و حتی برای دیدنش لحظه شماری کنند نتیجه اش می شود دلار هشت برابری و سه برابر شدن تحریم ها؛ بنابراین باید روی پای خودمان بایستیم تا آقای خودمان شویم.

وی به دریافت واکسن توسط رهبر انقلاب و شرط های آن بزرگوار برای دریافت آن اشاره کرد و پیام های این حرکت را برشمرد و گفت: نشان دادن درهم تنیده بودن علم ودین در انقلاب اسلامی ایران، اعتماد به اینکه جوانان متخصص ایرانی می توانند کارهای بزرگی انجام دهند و هم اکنون جز معدود کشور های تولید کننده واکسن هستیم این یعنی نگاه به درون و توانایی ها داخلی.

وی به واکنش دشمن در خصوص واکسن اشاره کرد و گفت: دشمن تا قبل از واکسن که به رهبر انقلاب تزریق شد می گفت اگر این واکسن اعتبار داشت رهبرتان اول می زد و بعد از آن گفت: میلیون ها ایرانی واکسن نزدند و رهبرشان واکسن زده است. در حالی که رهبر انقلاب در نوبت خود و حتی دیرتر از هم سالان خود واکسن را دریافت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد زاده در پایان با از عنایت مقام معظم رهبری که در این مدت که امام جمعه بودند توفیق اقامه نماز جمعه را به ایشان دادند تشکر کرد و از شورای سیاست گذاری ائمه جماعت  و مسئولین استانی بویژه نماینده ولی فقیه در استان نیز قدردانی کرد و با مردم شریف شهر آشخانه خداحافظی کرد.

انتهای پیام/ صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک