چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ساعت ۱۹:۱
رییس کل دادگستری خراسان شمالی اعلام کرد:

۶۰۰ محکوم فراری استان تحت تعقیب قضایی/تشکیل ۱۱ پرونده قضایی برای مدیران استان

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره دستگیری 80 محکوم فراری در استان طی یک ماه اخیر، اعلام کرد: هنوز 600 محکوم دیگر متواری هستند که به زودی دستگیر خواهند شد.
600 محکوم فراری استان تحت تعقیب قضایی/تشکیل 11 پرونده قضایی برای مدیران استان,

به گزارش خبرنگار عصراترک، حجت الاسلام اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامی داشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: در سال گذشته 222 هزار و 903 فقره پرونده قضایی به دادگستری های استان ارجاع و در عین حال، 224 هزار و 195 فقره پرونده نیز مختومه شدند.

حجت الاسلام جعفری افزود: 17 هزار و 425 فقره پرونده مانده در دستگاه قضای استان وجود دارد که در جریان رسیدگی قرار دارند.

وی در ادامه درباره برقراری صلح و سازش در پرونده های دارای قابلیت صلح و سازش در استان نیز اظهار کرد: در سال گذشته برقراری صلح و سازش در پرونده های دارای قابلیت استان به 40.71 درصد رسید که خراسان شمالی در این زمینه رتبه سوم کشور را کسب کرد.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر 20 هزار پرونده در اجرای احکام باقیمانده است که باید رسیدگی شوند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه به محکومان فراری نیز اشاره کرد و گفت: در استان کارگروه های جلب برای دستگیری محکومانی که احکام آنها قطعی شده است، تشکیل شده اند.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده، ابتدا محکومان به قوه قضاییه احضار می شوند تا تسلیم قانون شوند و درصورتیکه این محکومان خود را معرفی و تسلیم نکنند، نسبت به جلب آنها اقدام خواهد شد.

وی اعلام کرد: طی یک ماه اخیر 80 نفر از محکومانی که مرتکب جرایم مهمی شده بودند و محکومیت آنها صادر شده بود، اما خود را تسلیم نکرده بودند، دستگیر شدند.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: هنوز 600 محکوم دیگر متواری هستند که باید دستگیر شوند.

وی اعلام کرد: به زودی تمامی آنها را دستگیر خواهیم کرد.

علاوه بر این، وی از نصب 124 پابند الکترونیکی برای محکومانی که دارای شرایط بودند در استان نیز خبر داد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین خاطر نشان کرد: در استان، در سال گذشته سه هزار و 264 فقره مجازات حبس به اجرای مجازات های جایگزین تبدیل شدند.

وی در ادامه به 11 پرونده قضایی تشکیل شده برای مدیران اجرایی استان برای رسیدگی نیز اشاره کرد و گفت: این پرونده ها در مراحل دادسرا تا تجدید نظر در دست رسیدگی هستند.

وی در بخش دیگری از سخن خود به عفو و بخشودگی 54 محکوم در سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: عفو و بخشودگی محکومان در سال 99 در مقایسه با سال 98، 14.3 درصد افزایش یافته بود.

حجت الاسلام جعفری همچنین بیان کرد: ستاد دیه استان نیز با همکاری خیران، ستاد دیه مرکزی و گذشت طلبکاران پرونده ها در سال گذشته توانست 269 زندانی جرایم غیر عمد که محکوم به پرداخت بیش از 53 میلیارد تومان بودند را آزاد کرد.

وی در خاتمه به آغاز اجرای دادرسی الکترونیکی در استان از مهر ماه سال گذشته اشاره کرد و و گفت: با آماده سازی این شرایط ارتباط قاضی با زندانی و رسیدگی به پرونده های آنان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین افزود: تا به کنون 70 فقره از دادگاه های استان نیز در زمینه ارتباط قاضیان با اصحاب پرونده ها، با کارشناسان و یا وکلای پرونده ها به صورت الکترونیکی انجام شده اند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک