جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۴۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ساعت ۹:۲۹
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس :

وابستگی به جریان های اقتصادی برای دولت ها سم است/ انتخاب با مشارکت بالا باعث اقتدار در عرصه بین الملل می شود

علی جدی شاخصه های توانمندی، سلامتی، عدم وابستگی به جریان های اقتصادی را برای نامزد انتخابات ریاست جمهوری مهم خواند و گفت: وابستگی به جریان های اقتصادی برای هر دولتی سم است، زیرا جریان های اقتصادی منافع مردم را تحت تاثیر قرار می دهند.
وابستگی به جریان های اقتصادی برای دولت ها سم است/ انتخاب با مشارکت بالا باعث اقتدار در عرصه بین الملل می شود,

علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با میزان مشارکت مردم  در انتخابات باتوجه به فشارهای اقتصادی کنونی در کشور اظهار داشت: این نگاه را که مردم به دلیل فشارهای اقتصادی در انتخابات شرکت نکنند، را کسانی ایجاد کردند که منافع خودشان را بر منافع مردم ترجیح دادند.

وی تاکید کرد: حضور نیافتن مردم پای صندوق های رای باعث محروم شدن فرد از رای دادن محروم شده و باعث می شود، افرادی سرکار بیایند که نتوانند کشور را به خوبی مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه واقعیت ها کاملا مشخص است، گفت: مردم عملکرد دولت هایی که تاکنون برمسند قدرت بودند را مشاهده کرده و بر اساس این عملکردها انتخاب خواهند کرد.

 

انتخاب رئیس جمهور با مشارکت بالا، باعث اقتدار در سطح بین الملل می شود

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در شاخص ها دقت کرده و به دور از هیجانات و فضای کاذب رسانه ها تصمیم درست را بگیریم، گفت: اگر رئیس جمهور با مشارکت بالا انتخاب شود، در عرصه های بین المللی نیز با اقتدار وارد عمل خواهد شد و بهتر می تواند منافع کشور را دنبال کند.

جدی یادآور شد: استان خراسان شمالی در دوره های قبل نیز در انتخابات مشارکت بالایی داشته است، بنابراین امسال نیز همچون هر دوره، قومیت های مختلف استان با وحدت و مشارکت حضور پرشوری خواهند داشت زیرا این مشارکت بالا در انتخابات می تواند در تصمیمات بعدی برای استان تاثیرگذار باشد.

وی گفت: در داخل استان مردم برای تشخیص اینکه چه افرادی مناسب هستند، می توانند با توجه به سوابق افرادی که برای کاندیداها تبلیغ می کنند، به شناخت برسند.

 

مردم در انتخابات مغلوب جنگ های رسانه ای نشوند

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن در رابطه با موضوع انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: کاندیداهای ریاست جمهوری از مسئولان بالادست کشور بوده اند و مردم نسبت به آنها آشنایی دارند.

وی ادامه داد: گاهی مردم حتی با شناختی که از کاندیداها نیز دارند، از انتخابشان پشیمان می شوند که یکی از دلایل آن می تواند این باشد که این افراد در فضای رسانه ای مغلوب برخی گفتمان های اشتباه شده اند.

جدی با اشاره به اینکه باید براساس برنامه ها، توانمندی و سوابق افراد انتخاب کنیم،گفت: گاهی با جریان یک جنگ رسانه ای نادرست، ذهن مردم از واقعیت ها دور می شود و مردم زمانی درست و نادرست را تشخیص می دهند که انتخابشان را انجام داده اند.

 

رئیس جمهور نباید کاسب مسلک باشد

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای انتخاب فرد اصلح باید خارج از فضای رسانه ای و براساس برنامه های ارائه شده و سوابقشان فرد موردنظر انتخاب شود .

جدی با اشاره به اینکه فردی که به عنوان رئیس جمهور در کشور انتخاب می شود، بودجه ، اقتصاد و سیاست های داخلی و خارجی و موضوعات کلان کشور را در دست دارد، گفت: رئیس جمهور باید فردی باشد که کاسب مسلک نباشد، زیرا یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که گاهی افرادی در مناسب اقتصادی کشور قرار می گیرند که تاجرصفت اند تا اینکه مدیر برنامه ریز اقتصادی باشند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که به عنوان کاندیدا به میدان می آیند، باید تیم همراهشان را نیز معرفی کنند، افزود: مردم باید این تیم را مورد بررسی قرار دهند که آیا با حوزه های اقتصادی، صنعت و تولید آشنا هستند یا خیر.

 

عده ای به خاطر منافع شان مانع رفع مشکلات می شوند

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مشکل از جایی شروع می شود که وقتی نسبت به رفع هر مانعی اقدام می شود، به جایی خواهید رسید که عده ای به خاطر منافع خودشان مانع حل مشکلات شده اند، در حالی اگر این افراد از منافع خودشان و تیم شان بگذرند، مشکلات حوزه اقتصادی به راحتی قابل حل خواهند بود.

جدی با بیان اینکه کاندیدای مورد نظر برای ریاست جمهوری اگر نسبت به کشور علاقه داشته باشد، باید زندگی شان با دیگر افراد تفاوت داشته باشد، گفت: بنابراین نباید به این گونه باشد که در داخل کشور مدیریت را در دست داشته باشد، اما فرزندش در خارج کشور تحصیل و زندگی کند، در حالی که جوانان تحصیل کرده داخل کشور بیکار باشند، اگر این چنین باشد، قطعا این فرد دل در گرو کشور ندارد.

وی ادامه داد: این رفتارها نشان از این دارد که این فرد کشور را برای فرزندانش ایده آل نمی داند، در حالی که اگر در کشور مشکلی وجود دارد، مسئول نیز باید همراه مردم این مشکلات را تحمل کند.


انتهای پیام/رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک