شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ساعت ۱۲:۵۱

توزیع  ۸۰۰ بسته غذایی در مناطق زلزله زده خراسان شمالی

۸۰۰ بسته غذایی به ارزش اعتباری بیش از ۲۰۰ هزار تومان برای اقشار کم در آمد و شهرستان های آسیب دیده از زلزله اخیر در خراسان شمالی توزیع شد.
توزیع  ۸۰۰ بسته غذایی در مناطق زلزله زده خراسان شمالی,

به گزارش عصراترک، صبح امروز در محل شهرک صنعتی بجنورد به همت سازمان بسیج صنعت و معدن و بسیج کارخانجات و کارگری و همکاری واحد های تولیدی استان تعداد ۸۰۰ بسته غذایی به ارزش اعتباری بیش از ۲۰۰ هزار تومان برای اقشار کم در آمد و شهرستان های آسیب دیده از زلزله اخیر توزیع شد.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۵ ریشتری ساعت ۳.۳۴ دقیقه بامداد دوشنبه مناطقی از جنوب استان و شهر سنخواست و روستاهای اطراف را لرزاند و با فاصله دو ساعت زمین لرزه ای دیگر به قدرت ۵.۴ ریشتر در بخش های سنخواست و شوقان در شهرستان جاجرم به ثبت رسید.

به گفته محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی براثر زلزله ۵.۵ ریشتری روز گذشته در برخی شهرستان های جاجرم، گرمه و مانه و سملقان ۱۲۱ واحد مسکونی به طور کامل تخریب شد.

همچنین طبق آمارها تاکنون  یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به خصوص در مناطق روستایی استان خراسان شمالی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد دچار خسارت شدند.

با کمک هلال احمر برای اسکان زلزله زدگانی که خانه هایشان تخریب شد و حتی کسانی که به هر دلیلی امکان سکونت در واحدهای مسکونی خودشان را نداشتند، چادر در اختیارشان قرار گرفت و مشکلی برای اسکان دهی موقت این خسارت دیدگان نیز وجود ندارد.

همچنین بنا بر اظهارات رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی زلزله‌های ۵.۵ و ۵.۴ ریشتری به زیرساخت‌های حوزه کشاورزی شهرستان‌های گرمه و جاجرم ۶۶ میلیارد ریال خسارت زد که بیشترین آن مربوط به تخریب واحدهای دامی است، به دنبال وقوع این زلزله ها در شهرستان جاجرم، گرمه و مانه و سملقان در مجموع ۲۱۰  واحد دامداری روستایی تخریب شد.


انتهای پیام/گ

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک