شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ساعت ۱۳:۴۳
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی:

زلزله ۵۰ منزل مسکونی را غیرقابل سکونت کرد/ مردم امشب را خارج از منزل سپری کنند

جواد نظری گفت: براساس آخرین گزارشات در ارزیابی انجام شده، تاکنون در مناطق زلزله دیده سنخواست 50 منزل مسکونی غیرقابل سکونت شده اند که برای این خانوارها چادر توزیع شده و مواد غذایی خشک به صورت 24 ساعته در اختیار آنها قرار می گیرد.
زلزله 50 منزل مسکونی را غیرقابل سکونت کرد/  مردم امشب را خارج از منزل سپری کنند,

جواد نظری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه زمین لرزه صبح امروز در شهرستان گرمه و جاجرم اظهار داشت: براثر وقوع زمین لرزه ای به بزرگی 5.5 ریشتر در ساعت 3 و 34 دقیقه بامداد تاکنون یک مصدوم ناشی از ریزش آوار در روستای شورک گزارش شده، که به بیمارستان جاجرم منتقل و وضعیت عمومی فرد آسیب دیده مناسب است.

وی با اشاره به اینکه آمار مصدومین و خسارت های ناشی از زلزله در هر شهرستان از منبع فرمانداری به مجموعه استان گزارش می شود، ادامه داد: مابقی افرادی که در زمین لرزه امروز صبح آسیب دیده اند، جزو افرادی بودند که در حین فرار از منزل و یا به دلیل شدت زلزله دچار شوک و تشنج شده اند که این افراد زیرمجموعه افراد مصدوم زلزله به شمار نمی آیند.

نظری اضافه کرد: براساس آخرین گزارشات در ارزیابی انجام شده، تاکنون 50 منزل مسکونی غیر قابل سکونت شده اند که برای این خانوارها چادر توزیع شده و مواد غذایی خشک به صورت 24 ساعته در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی یادآور شد: ستاد عملیات بحران در شهرستان تشکیل شده و اسکان موقت و اضطراری برای سایر آسیب دیدگان تا قبل از تاریک شدن هوا فراهم می شود.

نظری گفت: در شهرستان جاجرم یک دامداری به صورت کامل تخریب شده و پنج راس دام طبق اعلام فرمانداری شهرستان تلف شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه در شهرستان جاجرم بیشتر دیوار منازل و باغ ها تخریب شده است، گفت: این در حالی است که در شهرستان گرمه، در دهستان بالادشت بیشترین خسارت ها به منازل مسکونی وارد شده است که در این دهستان روستاهای شورک و قزل حصار بیشترین آسیب را داشته اند.

نظری ادامه داد: از مردم مناطق زلزله زده تقاضا می شود با توجه به تکرار زمین لرزه از صبح تاکنون به تعداد 20 پس لرزه با شدت های بالا تا فردا در محیطی امن خارج از منزل سپری کنند تا مشکلی برای خانواده ها پیش نیاید.

 

انتهای پیام/ رحمانی

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک