شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ساعت ۹:۲۱

زلزله در خراسان شمالی ۱۴ مصدوم برجا گذاشت و ۳۵ منزل را تخریب کرد

زلزله 5.5 ریشتری بامداد امروز دوشنبه در شهر سنخواست از توابع خراسان شمالی به وقوع پیوست تاکنون14 مصدوم برجا گذاشته و سبب تخریب 35 واحد مسکونی شده است.
زلزله در خراسان شمالی 14 مصدوم برجا گذاشت و 35 منزل را تخریب کرد,

به گزارش عصر اترک، زلزله 5.5 ریشتری که ساعت 3 و 34 دقیقه بامداد امروز به مرکزیت سنخواست به وقوع پیوست تاکنون خسارت جانی نداشته است اما شدت زمین لرزه به حدی بود که موجب ترس و وحشت مردم، تخریب و ترک خوردگی دیوار و شکستگی شیشه برخی از منازل مسکونی در سه بخش سنخواست، شوقان و سملقان شده است.

 

به گفته جواد نظری، مدیر کل مدیریت بحران استانداری بیشترین خسارت تاکنون در روستای بالادست شهرستان گرمه بوده که 35 منزل مسکونی غیر قابل سکونت تخریب شده است.

 

هم اکنون اعضای ستاد بحران استان به همراه مسئولان استانی در محل زلزله حضور دارند و جمعیت هلال احمر نیز  اقدام به برپایی چادر و ارائه تغذیه خشک به مردم این مناطق کرده است.

 

تا ساعت7 صبح امروز 10  پس لرزه به ثبت رسیده است که بزرگترین این پس لرزه‌ها ۵.۴ ریشتر بزرگی داشته است.

 

هفت روستا از توابع گرمه شامل روستاهای قزل الحصار بالا و پایین، برزنه، شورک، کرکی، چهارچوب و مشما خسارت های جزیی داشته‌اند، بیشترین خسارت و آسیب دیدگی نیز در 14 واحد مسکونی در روستای شورک بوده است.

 

 در این حادثه ۱۲ شهر با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۳۱۱ آبادی با حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت تحت تأثیر بوده اند و در حال حاضر کلیه تیم های امدادی، درمانی و خدماتی در آماده باش و در مناطق تحت تأثیر مستقر هستند.


به گفته مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم این زمین لرزه بعث خسارت به دامداران این شهرستان شده که میزان خسارت ها در دست بررسی است.

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک