چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ساعت ۱۰:۱۳
در گفت و گو با عصر اترک اعلام شد؛

پهنه مطالعات معدنی خراسان شمالی، امسال آزادسازی می شود

رییس صمت خراسان شمالی گفت: مطالعات پی جویی معدنی در سه شهرستان خراسان شمالی که توسط سازمان زمین شناسی کشور در دست اجرا قرار گرفته بود به پایان رسیده است که پیش بینی می شود در نیمه نخست امسال این پهنه مطالعه شده، آزادسازی شود.
پهنه مطالعات معدنی خراسان شمالی، امسال آزادسازی می شود,

حسین حاجی بگلو، رییس صمت خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: طی چند سال اخیر، سازمان زمین شناسی کشور نسبت به اکتشاف و پی جویی از وضعیت ذخایر معدنی در پهنه جنوب استان خراسان شمالی در شهرستان های اسفراین، فاروج و جاجرم به مساحت هفت هزار کیلومتر اقدام کرد.

حاجی بگلو با بیان اینکه این مطالعات در مرحله اکتشاف و یی جویی پایان یافته است، گفت: پیش بینی می شود که طبق برنامه زمان بندی وزارت صمت این پهنه در نیمه نخست امسال آزادسازی شود.

وی اعلام کرد: در این مرحله از مطالعات انجام شده، مناطق امید بخش دارای ذخایر مواد معدنی در پهنه مطالعه شده در استان، شناسایی و مشخص شده اند و گزارش نهایی آن به سازمان صمت استان ارسال شده است.

رییس صمت خراسان شمالی گفت: پس از اینکه سازمان زمین شناسی کشور این پهنه مورد مطالعه را آزاد کند، بخشی از مناطق امید بخش معدنی توسط سازمان زمین شناسی کشور مورد پی جویی و اکتشاف تفصیلی قرار می گیرد و بخش دیگر از آن از طریق برگزاری مزایده به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک