جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۱۹ - ساعت ۱۰:۵۶
سرپرست اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

بستری ۴۵۰ مادر باردار مبتلا به کرونا در خراسان شمالی/ ۷۰ ماما کرونایی شدند

زهرا مویدی گفت: از روزهای نخست ویروس کرونا در استان خراسان شمالی تاکنون 450 مادر مبتلا و مشکوک به کووید 19 در بیمارستان های استان بستری و خدمت گرفته اند.
بستری 450 مادر باردار مبتلا به کرونا در خراسان شمالی/ 70 ماما کرونایی شدند,

زهرا مؤیدی، سرپرست اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه از آغاز شیوع کرونا در استان خراسان شمالی تاکنون 70 مامای کادر درمان استان به کرونا مبتلا شده اند، اظهار داشت: تمامی افراد مبتلا به کرونا بهبود پیدا کردند.

 

وی ادامه داد: ابتلای نیروهای مامایی به کرونا، برای بازه های زمانی این مجموعه را با کمبود نیرو مواجه و فشار کاری بر سایر نیروها متحمل شد.

 

مویدی اضافه کرد: ماماها نه تنها در شرایط عادی جامعه، کوله باری از مسئولیت را به دوش می کشند بلکه در شرایط پاندمی کووید 19 دوشادوش سایر مدافعان سلامت، برای سلامت مادر باردار و نوزاد تلاش می کنند.

 

این مقام مسئول با اشاره به این که در سال گذشته تعداد 11 هزار و 825 زایمان در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با همت گروه مامایی و گروه زنان انجام شده است، گفت: خوشبختانه تمامی بیمارستان ها مجهز به سیستم و  LDR  مطابق استاندارد های جهانی هستند.

 

مؤیدی خاطرنشان کرد: از روزهای نخست ویروس کرونا در استان خراسان شمالی تاکنون 450 مادر مبتلا و مشکوک به کووید 19 در بیمارستان های استان بستری و خدمت گرفته اند.

 

سرپرست اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: آنچه که به جایگاه و نقش ماماهای توانمند، قداست می بخشد، کردار نیک و نیت الهی آنان در شرایط خاص خدمتشان است، زیرا در لحظات تولد یک انسان، لحظه به لحظه از لطف خداوند مدد می جویند تا نعمت حیات دنیوی جاری و ساری شود.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک