شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ساعت ۱۴:۰
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی عنوان کرد:

تمدید اعتبار دفترچه بیمه سلامت تا شهریور ۱۴۰۰ / متوسط هزینه درمان هر بیمار کرونایی ۶ میلیون تومان است

محسن رعنایی گفت: به واسطه مصوبات ستاد ملی کرونا و اقداماتی که از طرف سازمان بیمه سلامت انجام شد، تمدید دفترچه بیمه سلامت همگانی و بیمه روستایی تا شهریور 1400 انجام شده تا از مراجعه افراد به دفاتر پیشخوان جلوگیری شود.
تمدید اعتبار دفترچه بیمه سلامت تا شهریور 1400 / متوسط هزینه درمان هر بیمار کرونایی 6 میلیون تومان است ,

محسن رعنایی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: در سال 99 با تشخیص اولیه کرونا سه هزار و 750 با علائم بیماری تنفسی که دارای دفترچه بیمه سلامت بودند، در سراسر استان بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد هزینه های افراد بستری شده توسط کرونا در بیمارستان ها توسط بیمه پرداخت می شود، گفت: در سال گذشته مبلغ 16 میلیارد تومان توسط بیمه سلامت خراسان شمالی به بیمارستان های طرف قرارداد پرداخت شده است.

رعنایی اضافه کرد: لازم به ذکر است که به واسطه مصوبات ستاد ملی کرونا واقداماتی که از طرف سازمان بیمه سلامت انجام شد، سال 1399 بیش از 144 هزار دفترچه بدون حضور افراد و به صورت سیستمی تمدید اعتبار شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر این در سال 1400 نیز این روند تمدید دفترچه بیمه سلامت همگانی و بیمه روستایی که 600 هزار نفر هستند، تا شهریور ماه سال جاری انجام شده است تا از مراجعه افراد به دفاتر پیشخوان جلوگیری شود.

وی بیان داشت: نکته قابل توجه این است که براساس مصوبات ستاد کرونا و بیمه سلامت در کشور استحقاق سنجی باتوجه به شرایط فعلی حذف شد و بدون نیاز به استحقاق سنجی تمدید اعتبار انجام می شود.

رعنایی ادامه داد: همچنین هیچ سقفی برای میزان روزهای بستری بیمار و نیازشان به خدمات درمانی، نه تنها در رابطه با بیماری کرونا بلکه در مورد هیچ بیماری وجود ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اظهار داشت: به طور متوسط در سطح استان و کشور برای هر بیمار مبتلا به کرونا مبلغ 6 میلیون تومان هزینه دارد که از این میزان 90 درصد توسط بیمه و 10 درصد توسط فرد بیمار پرداخت می شود.

رعنایی با اشاره به اینکه براساس مصوبات ستاد ملی کرونا افراد مبتلا به کرونا که فاقد بیمه هستند، به محض بستری در بیمارستان دفترچه دریافت می کنند، گفت: در زمان بستری در بیمارستان نیازی به ارزیابی وسع وجود ندارد و از طریق مددکاری بیمارستان و خانواده بیمار پیگیری ها انجام و دفترچه صادر می شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی یادآور شد: طی این مدت مشکلی بابت بیماران کرونایی و عدم دریافت خدمات بیمه ای گزارش نشده است.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک