شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ساعت ۱۳:۱۲
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

واکسیناسیون کادر درمان استان امروز به پایان می رسد/ مردم برای دریافت واکسن مراجعه نکنند

افشین دلشاد با بیان اینکه امروز واکسیناسیون کارکنان بهداشت و درمان استان خراسان شمالی به پایان خواهد رسید، گفت: مردم از مراجعه حضوری به مراکز درمانی خودداری کنند، زیرا فراخوان تزریق واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت اعلام خواهد بود.
واکسیناسیون کادر درمان استان امروز به پایان می رسد/ مردم برای دریافت واکسن مراجعه نکنند,

افشین دلشاد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: طی امروز پنجم اردیبهشت ماه واکسیناسیون کارکنان بهداشت و درمان که در تماس و با بیمار و خطر ابتلا به کرونا هستند، همچنین دانشجویان بالینی به پایان خواهد رسید.

وی ادامه داد: واکسیناسیون مرحله بعدی شامل گروه بیماران خاص همچون بیماران صعب العلاج، سرطانی، دیالیزی، بیماران کبدی و ... است که از روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد.

دلشاد با اشاره به اینکه با اتمام واکسیناسیون بیماران خاص، نوبت به گروه های پرخطر و سالمندان بالای ۶۴ سال می رسد، گفت: همچنین ادامه تزریق واکسن طبق طرح سند ملی به ترتیب از گروه‌های سنی بالا به پایین صورت می گیرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مردم از مراجعه حضوری به مراکز درمانی خودداری کنند، اضافه کرد: لازم به توجه است که فراخوان تزریق واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت اعلام خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: تمامی اطلاعات سالمندان، بیماران خاص و سایر گروه های سنی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان در سامانه سیب سلامت ثبت شده است.

دلشاد عنوان کرد: در صورتی که شخصی تحت پوشش خانه بهداشت یا پایگاه جامع سلامت قرار نداشته باشد، می‌تواند به نزدیک‌ترین خانه بهداشت یا پایگاه جامع سلامت محل زندگی خود مراجعه و با در دست داشتن کارت ملی برای تشکیل پرونده خود در سامانه سیب اقدام کند.

این مقام مسئول اظهار داشت:  سامانه سیب به هیچ عنوان در دسترس مردم نیست بلکه فقط مراقبان سلامت و پزشکان به آن دسترسی دارند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک