شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ساعت ۹:۸
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد:

تامین ۱۶۰۸ تن گوشت مرغ ویژه ماه رمضان در استان/صنعت مرغداری استان سوار بر ریل توسعه

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برنامه ریزی شده است که برای ماه رمضان امسال هزار و 608 تن مرغ گوشتی از واحدهای مرغداری استان های خراسان شمالی و گلستان تامین و توزیع شوند.
تامین 1608 تن گوشت مرغ ویژه ماه رمضان در استان/صنعت مرغداری استان سوار بر ریل توسعه,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، عبدالله یوسفی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه ریزی شده است تا برای ماه رمضان امسال از 22 فروردین ماه جاری تا 22 اردیبهشت ماه آتی، بیش از هزار و 608 تن گوشت مرغ ( روزانه 60 تن گوشت مرغ) در بازار استان توزیع شود.

یوسفی گفت: این مرغ از محل تولیدات گوشت مرغ در خراسان شمالی و در استان گلستان تامین می شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه قیمت مرغ در ماه رمضان ثبات خواهد داشت، یادآور شد: بر اساس مصوبه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور، قیمت مرغ زنده در درب کشتارگاه برای هر کیلو 17 هزار و 100 تومان، قیمت عمده فروشی مرغ در درب کشتارگاه برای توزیع 23 هزار و 300 تومان، قیمت مصرف کننده مرغ گرم 24 هزار و 900 تومان و قیمت مرغ منجمد 19 هزار و 800 تومان نرخ گذاری شده اند.

وی همچنین افزود: بر اساس مصوبه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور، دوره پرورش مرغ گوشتی از 45 روز به 50 روز افزایش خواهد یافت که برای پنج روز اضافه دوره، نهاده های ذرت و کنجاله به صورت مشوق در اختیار مرغداران قرار می گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه درباره میزان مصرف گوشت مرغ در استان نیز اظهار کرد: در اوایل بهار 99 که شیوع بیماری کرونا آغاز شده بود، میزان مصرف روزانه مرغ در استان 30 تا 35 تن بود، با این وجود، پس از رفع محدودیت های اعمال شده به علت بیماری کرونا، میزان مصرف روزانه مرغ در استان روزانه به 45 تن، در بهمن ماه 99 روزانه به 50 تن، در اسفند ماه 99 روزانه به 60 تن و در 30 اسفندماه 99 روزانه به 150 تن رسید.

وی یادآور شد: خراسان شمالی از جمله استان هایی بود که موفق شد تامین و توزیع مرغ با نرخ مصوب را در بازار استان در زمانیکه بازار مرغ کشور دچار التهاب شده بود را مدیریت و کنترل کند.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره تعداد واحدهای مرغداری استان و توسعه این صنعت در استان نیز بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان 101 واحد مرغداری دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که 88 واحد آن فعال هستند و مابقی به علل مختلف تعطیل شده اند.

یوسفی افزود: درصدد هستیم تا دوباره این واحدهای غیر فعال به چرخه تولید بازگردند.

وی خاطر نشان کرد: میزان تولید مرغ گوشتی این واحدها در سال 92 هفت هزار و 608 تن بوده که در پایان سال 99 به 18 هزار و 500 تن رسید.

وی افزود: رشد تولید مرغ گوشتی در استان طی این مدت اشاره شده 2.4 برابر شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد: در راستای توسعه صنعت مرغداری در استان، در سال گذشته مجوز توسعه سالن مرغداری به ظرفیت 300 هزار قطعه مرغ گوشتی و مجوز توسعه سالن مرغداری به ظرفیت 150 هزار قطعه مرغ تخم گذار را صادر کردیم.

افزون بر این، در دی ماه سال گذشته خط جدید کشتارگاه مرغ، سردخانه هزار تن مرغ، تونل انجماد 35 تنی مرغ در شهرستان شیروان همچنین تعدادی واحد مرغداری در زمینه های تولید مرغ گوشتی، مرغ مادر و واحد خوراک دان در استان بهره برداری شدند.

وی افزود: در شهرستان مانه و سملقان نیز دو واحد تولید مرغ مادر با ظرفیت های 200 هزار قطعه ای و 90 هزار قطعه ای در دست احداث هستند.

یوسفی خاطر نشان کرد: موافقت ها برای ایجاد یک واحد کارخانه جوجه کشی به ظرفیت 18 میلیون قطعه همچنین راه اندازی فاز دوم واحد مرغداری تولید مرغ مادر در استان نیز کسب شده اند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک