یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس دیدنی ها | کد خبر: ۲۸۳۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۰۵ - ساعت ۱۲:۱۳

محوطه تاریخی ریوی از مهم ترین شهرهای هخامنشیان در شمال شرق ایران + عکس

محوطه تاریخی ریوی  در 3 کیلومتری غرب شهر آشخانه و 1000 کیلومتری غرب روستای نجف واقع شده است که در سال 1346 در فهرست آثار ملي كشور به شماره   720 ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار عصراترک ، محوطه تاریخی ریوی  در سه کیلومتری غرب شهر آشخانه و 1000 کیلومتری غرب روستای نجف واقع شده است که در سال 1346 در فهرست آثار ملي كشور به شماره   720 ثبت شده است.

اهمیت محوطه ریوی در این است که با وسعتی حدود 110 هکتار،  به نظر می رسد یکی از مهمترین شهرهای دوره هخامنشیان در شمال شرق کشور بوده است.از دیگر موارد مهم باستان شناسی وجود شواهد و مدارکی از قلمرو پادشاهی ماد در محوطه ریوی است.  

در پژوهش هاي باستان شناسي كه از سال 1391 در محوطه تاريخي ريوي واقع در دشت سملقان آغاز شده است، باستان شناسان به بقاياي يك شهر از دوران هخامنشي تا ساساني دست يافتند و با توجه به اهميت اين كشف تاكنون شش سال پژوهش هاي باستان شناسي در اين محوطه ادامه يافته است.

كاوش‌هاي سال 96 در محوطه تاريخي ريوي منجر به كشف بقاياي يك تالار ستون دار در بخش جنوبي محوطه و بقاياي يك ساختمان بزرگ خشتي مربوط به دوران هخامنشي تا ساساني در مركز محوطه و يك گورستان مربوط به عصر مفرغ (چهار هزار سال قبل) در بخش شمالي شد.

محوطه تاريخي ريوي از نوروز 98 آماده پذيرايي گردشگران می باشد در ادامه شما را به دیدن عکس های این محوطه که توسط نگهبان این مجموعه آقای شهرام صابری گرفته شده دعوت می کنیم.

 

انتهای پیام/ صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک