یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ساعت ۱۴:۱

آخرین وضعیت مصدومان زلزله سی سخت/ دسترسی به آب و گاز برقرار است

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور بعد از بازدید از مناطق زلزله زده سی سخت آخرین وضعیت درمانی مصدومان این حادثه را تشریح کرد.
آخرین وضعیت مصدومان زلزله سی سخت/ دسترسی به آب و گاز برقرار است,

حسن نوری ساری بعد از بازدید از مناطق زلزله زده سی سخت ، اظهار کرد: این زمین لرزه ۵ روز پیش در ساعت ۲۲.۰۵ دقیقه با قدرت ۵.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری اتفاق افتاد که البته هم در سی سخت و هم روستاهای اطراف این زمین لرزه کاملاً احساس شد.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور افزود: دقیقاً در سال ۹۷ هم در همین بازه‌های زمانی چنین زمین لرزه‌ای را تجربه کردیم و البته این زمین لرزه یادآور حادثه تلخ سقوط هواپیما در کوه دنا بود.

وی گفت: در پی این زمین لرزه ۷۲ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که بلافاصله توسط پزشکان و متخصصان در مرکز درمانی سی سخت معاینه و بعد از آن به بیمارستان شهر یاسوج منتقل شدند.

نوری ادامه داد: انتقال بیماران به بیمارستان یاسوج دو دلیل داشت اولاً می‌خواستیم اقدامات تخصصی برای مصدومان انجام شود و دوم اینکه ظرفیت بیمارستان سی سخت برای پس لرزه‌های احتمالی و مصدومان آن خالی باشد.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: از ۷۲ نفر که به بیمارستان یاسوج منتقل شدند ۴ نفر همچنان در مراکز درمانی هستند و ۶۸ نفر مرخص شدند. حال عمومی آن چهار نفر هم خوب است، اعمال جراحی روی آنها انجام شده و تحت معالجه هستند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات بهداشتی و اورژانس پیش بیمارستانی برای تمامی مردم زلزله زده در سی سخت انجام شده است، آمبولانس‌ها در آماده باش هستند و تمامی پرسنل آمادگی خودشان را برای پس لرزه‌های احتمالی حفظ کرده اند.

نوری ادامه داد: پزشکان، متخصص زنان و زایمان، کارشناسان آزمایشگاه، پزشکان عمومی، ماما و دیگر متخصصان در سی سخت حضور دارند تا در صورت لزوم اقدامات لازم درمانی را به مردم زلزله زده بدهند.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور با اشاره به یکی از نگرانی‌های مسئولان بهداشت بعد از زلزله گفت: در خصوص بهداشت یکی از نگرانی‌های ما آلودگی آب در اثر شکستگی لوله‌های انتقال خطوط آب بود که متأسفانه در تمامی زمین لرزه‌ها شاهد این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: البته در سی سخت این مساله به خوبی توسط کارشناسان بهداشتی بررسی و رفع شده است و در حال حاضر آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در دسترس تمامی مردم زلزله زده قرار دارد.

نوری با اشاره به قطعی برق و گاز در ساعات اولیه زلزله گفت: این مشکل هم برطرف شده، تمامی مردم دسترسی به آب، برق، گاز دارند و وضعیت پایداری در سی سخت برقرار است.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور در ادامه گفت: به خاطر زمین لرزه آسیب‌های جدی به منازل مسکونی وارد شده است که این موضوع باید توسط صاحبان امر و مسئولان ذیربط بررسی شود و حتماً بعد از استحکام ساختمان‌ها به مردم اجازه ورود به منازل را بدهند.

وی با اشاره به شرایط کرونایی حاکم در کشور گفت: توصیه می‌شود با توجه به موضوع کرونا در حال حاضر که فرآیند استحکام سازی ساختمان‌ها به پایان نرسیده است، در حیاط هر منزل و یا نزدیک ترین نقطه امن به هر منزل یک چادر برپا شود و حالت مسکن اضطراری داشته باشد تا مردم بتوانند از این ویروس هم در امان بمانند.

نوری در پایان گفت: گروه‌های امدادی و جهادی در مناطق حضور دارند و مایحتاج مردم توسط این افراد توزیع می‌شود.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک