پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ساعت ۱۴:۳۲
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی اعلام کرد:

افزایش ۳۰ درصدی طراحی نقشه در استان/مهندسان ساختمان معطل تعیین تکلیف تعرفه

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال یک میلیون و 101 هزار و 543 متر مربع نقشه ساختمان توسط مهندسان نقشه کشی استان طراحی شدند، گفت: میزان نقشه ساختمان طراحی شده در استان طی امسال در مقایسه با سال گذشته 30.63 درصد افزایش یافت.
افزایش 30 درصدی طراحی نقشه در استان/مهندسان ساختمان معطل تعیین تکلیف تعرفه ,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، علی اکبر رمضانی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در نشست خبری با گرامی داشت روز مهندس اظهار کرد: در 11 ماهه سال جاری مهندسان نقشه کشی استان یک میلیون و 101 هزار و 543 متر مربع نقشه طراحی کردند و این در حالی است که در 11 ماهه سال گذشته 843 هزار و 318 متر مربع نقشه طراحی شده بود.

رمضانی همچنین عنوان کرد: در 11 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته تعداد ساخت و ساز در استان 11.32 درصد افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: در 11 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته به طور میانگین مساحت هر ساخت و سازی تا 70 متر مربع افزایش یافت که این گویای آن است که بهره برداران به سوی مجتمع سازی سوق یافته اند.

وی گفت: در سال جاری ظرفیت بلند مرتبه سازی در استان در ساختمان های یک و دو سقف به 16 درصد، در ساختمان سه و پنج سقف به 58 درصد و ساختمان های پنج تا 10 سقف نیز به 26 درصد رسید.

رمضانی عنوان کرد: 93 درصد از ساختمان هایی که در استان ساخته شده اند از نوع اسکلت بتنی، پنج درصد از آنها با اسکلت فلزی و دو درصد دیگر از آنها با سایر اسکلت ها بوده اند.

وی تصریح کرد: در ساخت و سازهایی که با اسکلت بتنی ساخته می شوند به علت اینکه ساخت  توسط کارگران انجام می شود، ساخت بنا با اشتباهات بیشتری همراه است.

وی افزود: با توجه به اینکه تولیدات فلزی با استانداردهای لازم آماده می شوند، ساخت و ساز با اسکلت فلزی راحت تر کنترل می شوند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود به چهار هزار و 939 مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز اشاره کرد و گفت: 25 درصد آنها دارای پروانه اشتغال پایه یک، 37 درصد آنها دارای پروانه اشتغال پایه دو و 38 درصد آنها دارای پروانه اشتغال پایه سه هستند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم به روز رسانی تعرفه خدمات مهندسان ساختمان در خراسان شمالی تصریح کرد: از اسفند ماه سال 98 تا به کنون تعرفه آنها به روز نشده است درحالیکه تا به کنون 10 مرتبه تقاضای مکتوب برای انجام آن را به استانداری ارائه داده ایم.

وی با تاکید بر این نکته که به روز رسانی تعرفه خدمات مهندسان ساختمان جزو حقوق این قشر است، یادآور شد: تقاضا داده ایم که اعمال حداقل تا 50 درصد از تعرفه روز برای مهندسان ساختمان استان مصوب شود.

رمضانی در ادامه عنوان کرد: هرچند که سرانجام جلسه هیات چهار نفره برای تصویب به روز رسانی تعرفه خدمات مهندسان ساختمان در دوره معاونت عمرانی جدید استانداری استان برگزار و در این جلسه اذعان شد که تعرفه کنونی خدمات مهندسان ساختمان استان پایین است، با این وجود، تصمیم نهایی بابت این تقاضا اتخاذ نشد.

وی تصریح کرد: هنوز هیچ نتیجه قطعی از سوی هیات چهار نفره بابت به روز رسانی تعرفه تقاضا شده اعلام نشده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی خاطر نشان کرد: با این وجود، مهندسان ساختمان استان همچنان با تعرفه کنونی به مردم خدمت ارائه می دهند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک