جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۳۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ساعت ۱۲:۰

طرح مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های لوکس/دولت قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اجرا نکرد

عضو کمیسیون عمران مجلس از طرح نمایندگان مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های لوکس خبر داد.
طرح مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های لوکس/دولت قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اجرا نکرد,
مجتبی بخشی‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی م، با اشاره به ضرورت اخذ مالیات از خانه های لوکس و گران قیمت در کشور، گفت: در شرایط کنونی در کلانشهرها تهران بیش از 2 میلیون و 867 هزار واحد مسکونی وجود دارد که بخشی از این مساکن جزء مساکن لاکچری و لوکس محسوب می شود که تاکنون اقدامی برای اخذ مالیات از آنها گرفته نشده است.

وی افزود: نمایندگان مجلس در زمان تدوین لایحه بودجه سال 99 دولت را مکلف به اخذ مالیات از خانه های لوکس کردند، اما متأسفانه بعد از گذشت حدود 10 ماه هنوز این اقدام اجرایی نشده و حتی دولت آیین نامه اجرای آن را تدوین نکرده است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس ادامه داد: عملکرد دولت در اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های لوکس نشان می دهد که قوه مجریه عملا عزمی برای اجرای این قانون و عدالت بخشی در عرصه پرداخت مالیات در حوزه مسکن ندارد، از این رو نمایندگان مجلس در دوره یازدهم به دنبال تدوین طرحی برای اخذ مالیات از خانه های لوکس و گران قیمت هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مجلس یازدهم از ابتدای سال جاری تاکنون، قوانین اثربخشی را در حوزه مسکن تدوین و تصویب کرده است که از این میان می توان به تصویب اخذ مالیات از خانه های خالی، تدوین طرح مالیات بر عایدی سرمایه و تدوین طرح جهش تولید مسکن اشاره کرد، حال اگر طرحی برای اخذ مالیات از خانه های لوکس تدوین و تصویب شود، این مسئله چهارمین اقدام مجلس در راستای ساماندهی بازار مسکن خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: منابع حاصل از اخذ مالیات از خانه های لوکس باید در راستای تأمین و تولید مسکن ارزان قیمت با اولویت اقشار آسیب پذیر و دهک های پایین جمعیت هزینه شود که این مسئله در طرح جهش تولید مسکن دیده شده است، بر اساس این قانون منابع حاصل از اخذ مالیات از حوزه مسکن در صندوقی تجمیع شده و برای ساخت و ساز انبوه مسکن هزینه می شود.

انتهای پیام/ تسنیم 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک