چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس فیلم و کلیپ | کد خبر: ۲۸۳۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ساعت ۱۲:۵۴
فیلم؛

نفس های آخر مرکز شارژ کپسول های اکسیژن در اوج نیاز بیماران تنفسی و کرونایی

در شرایطی که باید برای رفع نیاز بیماران به فکر چاره بود، از ابتدای سال یکی از دو کارگاه شارژ کپسول اکسیژن استان هم در حال تعطیلی قرار گرفت و باعث دردسر هایی برای بیماران تنفسی و کرونایی شده است.

حسن ایزی، مسئول کارخانه شارژ کپسول اکسیژن خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: این کارخانه اوایل سال 89  راه اندازی شد و تا اواخر سال 92 با 18 نیرو مشغول به کار بودیم اما چندین برابر شدن هزینه های جانبی، حقوق کارگران، و سرانه بیمه ، توان ادامه کار را از ما گرفت.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات با مبلغ زیاد برای راه اندازی کارخانه گرفته بودیم، گفت: نتوانستیم پاسخگوی هزینه ها باشیم و مجبور به تعطیلی کارخانه شدیم .

ایزی با بیان اینکه برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه به ادارات مختلف از جمله  استانداری، صنایع و معادن، بانک، اداره کار  رفته و تقاضای خمایت به منظور ادامه فعالیت و اشتغال 18 کارگر بکارگرفته را داشتم، افزود:  خیلی راحت اعلام شد که کار را تعطیل کنید و راهکاری برای ادامه راه ارائه ندادند.

ایزی اظهار کرد: در روزهای آغاز کار یک هزار و 200 کپسول داشتم و تمام نیاز مراکز درمانی را تامین می کردیم اما از ابتدای امسال که دوباره  کار را آغاز کردیم، فقط 50 کپسول اکسیژن در اختیار داریم که در شرایط انتشار ویروس کرونا و افزایش بیماران تنفسی و  درخواست کپسول های اکسیژن، نمی توانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

وی تاکید کرد: نیاز به کپسول های اکسیژن این روزها خیلی بالاست اما از طرفی به دلیل اینکه بازار راکد است، مجبور هستیم با تولید گاز مایع کارخانه را فعالنگه داریم تا تعطیل نشود .

ایزی با بیان اینکه کپسول های موجود در کارگاه را  بیشتر به بیماران تنفسی و کرونایی ها اجاره می دهیم، خاطرنشان کرد: هزینه اجاره یک کپسول برای 24 ساعت از درمانگاه ها  70 تومان است، در حالی که همین کپسول به صورت مستقیم از کارخانه برایشان بین 20 تا 30 هزار تومان خواهد بود.

 

 

گزارشگر: آرزو رحمانی 
فیلم و تدوین: یاشار ابراهیمی 
تهیه کننده: مسعود مرواری

انتهای پیام/ 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
فاطمه | 1399/11/16
0
0
سلام خسته نباشیدمن ی دختری هستم ۲۱ساله یکماه دیگه هم عروسیمه بخزاقسم بقران قسم وضعیت مالیمان انقدرضعیف هست ک حتی توان خریدن خوراکی راهم نداریم چ برسه جهزیه برادربزرگم۲۸سالش بودفوت کردهمسرش هم بعدازفوت بردارم رفت خانه ی پدرش حتی باماهم صحبت نمیکند الان ماسه تابچه کوچیک ازبرادرم پیشمونه دوساله چهرساله وهشت ساله زندگیه خودمون رونمیتونیم بچرخونیم بایدبچه های برادرم روهم تاآخرعمرباجانمان بزرگ کنیم پدرمم دیسک کمرداددکترنامه ازکارافتادگیشوبهش داده الان بخداقسم کارمن فقط گریه کردنه ک تاقبل ازعیدبایدعروسی کنم وهیچی ندارم کسیوندارمم ک کمک کنه خواهش میکنم توروب امام زمان کمکم کنیداگه هم باورتون نمیشه اول بیایدخونمون روببیند وباورکنید خودمانم مستجرهستیم۰۹۱۶۰۳۶۹۲۸۱اینم شماره تلفن خودمه جان بچه هاتون کمکم کنید خواهش میکنم باتشکر
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک