ایسنا/البرز مدیرکل ثبت احوال البرز گفت: ثبت احوال نمی‌تواند هیچ دخل و تصرفی در تاریخ تولد افراد داشته باشد به همین دلیل والدین نباید انتظار داشته باشند تاریخ تولد فرزندشان در شناسنامه مغایر با تاریخ گواهی شده از سوی بیمارستان به ثبت برسد." /> پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ساعت ۱۱:۴۰

چالش ۹۹/۹/۹

ایسنا/البرز مدیرکل ثبت احوال البرز گفت: ثبت احوال نمی‌تواند هیچ دخل و تصرفی در تاریخ تولد افراد داشته باشد به همین دلیل والدین نباید انتظار داشته باشند تاریخ تولد فرزندشان در شناسنامه مغایر با تاریخ گواهی شده از سوی بیمارستان به ثبت برسد.
چالش ۹۹/۹/۹,

محمد علی رفیع پور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه بسیاری از والدین علاقه دارند تاریخ تولد فرزندشان رند باشد، اظهار کرد: تاریخ تولد نوزاد بر اساس گواهی بیمارستان صادر می‌شود و امکان تغییر آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: مثلا کسی که  پنجم آذر متولد شده امکان اینکه تاریخ تولدش درشناسنامه ۹/۹/۹۹ ثبت شود وجود ندارد ولی این امکان وجود دارد نوزادانی که از اول تا پانزدهم این ماه به دنیا آمده‌اند تاریخ ثبت و صدور شناسنامه شان رند شود.

وی افزود: ثبت احوال نمی‌تواند هیچ دخل و تصرفی در تاریخ تولد افراد داشته باشد به همین دلیل والدین نباید انتظار داشته باشند تاریخ تولد فرزندشان در شناسنامه مغایر با تاریخ گواهی شده از سوی بیمارستان به ثبت برسد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در شرایط اعمال محدودیت‌های کرونایی اغلب خدمات ادارات ثبت احوال از راه دور و به صورت اینترنتی است، گفت: در همین راستا از مردم در خواست می‌شود به جز موارد ثبت تولد و وفات به ثبت احوال مراجعه نکنند.

رفیع پور در پاسخ به آخرین وضعیت صدور کارت‌های ملی توضیح داد: کارت‌های ملی متقاضیان در تهران صادر و به البرز منتقل می‌شود و اگر کسی کارت ملی درخواستیش حاضر باشد از طریق پیامک مطلع می‌شود و می‌تواند برای دریافت آن اقدام کند.

مدیرکل ثبت احوال البرز گفت: در حال حاضر دو درصد متقاضیان البرزی دریافت کارت ملی هوشمند در انتظار صدور این کارت هستند و مابقی طی سنوات گذشته کارت خود را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک