جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ساعت ۱۴:۳۹
پزشک فوق تخصص آلرژی و ایمنولوژی علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد:

تقویت سیستم ایمنی جایگزین محافظت فردی نیست

پزشک فوق تخصص آلرژی وایمنولوژی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: خود مراقبتی و دوری از استرس و اضطراب جزو اصول تقویت سیستم ایمنی است که باید جدی تلقی شود.
تقویت سیستم ایمنی جایگزین محافظت فردی نیست,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، احمد وثوقی مطلق، پزشک فوق تخصص آلرژی وایمنولوژی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به اهمیت تنظیم سیکل خواب و بیداری افراد اشاره و تاکید کرد: از بیدار ماندن های طولانی شبانه به شدت خودداری و ساعات مشخصی را برای خواب و بیداری خود در نظر بگیرید.


وی خواب آرام شبانه را در تقویت سیستم ایمنی موثر دانست و اظهار داشت: فعالیت فیزیکی مناسب که شدت زیاد و کمی نداشته باشد نیز در تقویت سیستم ایمنی موثر است و بهتر است هر فرد به منظور تقویت سیستم ایمنی ورزش و تمرینات بدنی و فعالیت فیزیکی منظم را در برنامه روزانه خود بگنجاند.


این مقام مسئول تصریح کرد: ترکیبات حاوی ویتامین سی نظیر مرکبات می تواند با افزایش گلبول های سفید در بدن بر علیه عفونت های ویروسی از جمله کرونا و تقویت سیستم ایمنی موثر باشد. 


وی با بیان این که، ترکیبات حاوی ویتامین دی نظیر شیر، لبنیات، غذاهای دریایی و ماهی نیز باعث تقویت سیستم ایمنی می شود ، عنوان کرد: ترکیبات حاوی منیزیوم که در اسفناج و غذاهای دریایی یافت می شود و همچنین ترکیبات حاوی آنتی اکسیدان مانند چای سبز نیز تقویت کننده های سیستم ایمنی محسوب می شوند.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک