شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۳۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ساعت ۱۴:۳۵

سبک خاص جشن عروسی زوج مانه سملقانی در عصر کرونا

با تشدید سرعت ابتلای مردم به ویروس کرونا در سراسر جهان، موج گسترده ای از انتقادات نسبت به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه بر سر زبان ها افتاده است در این میان اما برخی از زوج‌های جوان و خانواده‌های آن‌ها اقدامات خداپسندانه را جایگزین مراسم عروسی می کنند.
سبک خاص جشن عروسی زوج مانه سملقانی در عصر کرونا,

به گزارش عصراترک از مانه و سملقان پس از آنکه مسئولان از مردم خواستند در خانه‌هایشان بمانند و مراسمی برگزار نکنند، برخی زوج هایی که در نامزدی به سر می برند مراسم ازدواج خود را به تاخیر انداخته اند، اما «سیدعلی موسوی و سیده زهرا احمدی» زوج ساکن روستای حیدرآباد از توابع شهرستان مانه و سملقان هستند، معطل کرونا نمانده و تصمیم گرفتند که آغاز زندگی مشترک خود را بدون برگزاری مراسم عروسی و ایجاد تجمع در پیش بگیرند.

حدود 9 ماه از شیوع ویروس کرونا می گذرد، ولی این مهمان ناخوانده خیال رفتن ندارد و برگزاری مراسم عروسی برای این زوج جوان که حاضر نبودند به هیچ وجه روز‌های آغاز زندگی را بر اتفاق ناگوار و جبران‌ناپذیر شروع کنند تصمیم گرفتند بی‌سرو صدا راهی خانه بخت شوند.

سید احمد احمدی پدرعروس خانم قصه ما چندی پیش درگیر ویروس کرونا می شود و به این نتیجه می رسد افرادی که از بیماران کرونایی پرستاری می کنند تا چه اندازه سختی و مشقت را تحمل می کنند.

حالا که قرار نیست مراسم عروسی برگزار شود، پدر عروس تصمیم می‌گیرد دختر و دامادش را خوشحال کند و به همین خاطر رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهد تا آغاز این زندگی  با نشاندن لبخند بر لبان پرسنل درمان بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) از طریق اهدای گل و عرض خداقوت به این زحمتکشان باشد.

آنها به این مورد اکتفا نکرده و بین اهالی روستای خود نیز ماسک رایگان توزیع کرده اند تا با این کار به اهالی بگویند که دلیل عدم برگزاری مراسم عروسیشان نگرانی از سلامتی بقیه بوده است.

سید علی موسوی ، داماد قصه ما می‌گوید: این تصمیمی بود که پدرخانمم گرفت و اتفاقا ما هم خیلی راضی بودیم که یک اقدام خداپسندانه را جایگزین مراسم عروسیمان کنیم.

اینکه این مراسم و هزینه‌ها خوشبختی می‌آورد یا نه، کاری ندارم، ولی برگزاری مراسم و تجمع‌ها در این شرایط کرونایی بسیار خطرناک است و برای خیلی از زوج‌های جوان به خاطرات تلخ تبدیل شده است.

می‌پرسم الان که بدون برگزاری مراسم با همسرتان زندگی مشترک را آغاز کرده‌اید، راضی هستید؟ می‌گوید: تصمیم داشتیم مراسم عروسی را جوری بگیریم که پدر و مادرهایمان راضی باشند.

ما آدم‌های خودخواهی نیستیم و سلامتی عزیزانمان برایمان خیلی مهمتر از برگزاری مراسم جشن عروسی است.

امروز پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جان خود را برای نجات جان هموطنان به خطر می‌اندازند و این درست نیست که امثال ما بخواهیم با برگزاری مراسم عروسی ضمن به خطر انداختن جان عزیزانمان فشار و بار کاری را روی آن‌ها بیشتر و بیشتر کنیم.

تصمیم پدر خانمم برای من و همسرم بسیار ارزشمند بود و از اینکه توانستیم قبل از آغاز زندگی، زحمتکشان و جهادگران عرصه سلامت را خوشحال کنیم بهترین خاطرات را برایمان باقی گذاشت.

 

انتهای پیام / محمدرضا قاسمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک