جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ساعت ۲۱:۳۵
مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی:

نیاز به خون و فرآورده های آن دائمی است/ خونگیری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می شود

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی است،گفت: با توجه به عمر کوتاه فراورده های خونی باید روزانه خونگیری داشته باشیم بنابراین از شهروندان می خواهیم به طور مستمر اهدا داشته باشند.
نیاز به خون و فرآورده های آن دائمی است/ خونگیری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می شود,

حسین زارع، مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار  کرد: معمولا در شش ماه دوم سال با شروع فصل سرما با کاهش مراجعه به مراکز انتقال خون و کاهش خون دهی مواجه هستیم.

زارع افزود: برای جبران این کاهش مراجعه کننده ها، فعالیت مراکز در ایام تعطیلات رسمی و جمعه ها نیز انجام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به فراخوان ها و بیان نیاز به اهدای خون طی روزهای گذشته با استقبال خوب هم استانی ها مواجه بوده ایم.

این مقام مسئول تاکید کرد: با این وجود نیاز به خون و فرآورده های آن همیشگی است و هم اکنون به خون در تمامی گروه ها و فرآورده های آن نیاز داریم.

وی با بیان اینکه مراکز انتقال خون علاوه بر تامین نیاز خون استان باید سهمیه خونی که کشور تعیین می کند را نیز تامین کند، گفت: سهمیه استان در سال جاری هشت هزار واحد خونی است که تاکنون حدود ۵ هزار واحد تامین شده است.

مدیرکل انتقال خون استان تصریح کرد: هرچند در حال حاضر نیاز خون بیمارستان ها و مراکز درمانی استان تامین است اما نیاز به خون و فرآورده های آن دائمی است، از مردم می خواهیم تا ما را در این زمینه یاری کنند.

 زارع گفت: در هفت ماه امسال  ۱۳ هزار و ۳۱۳ نفر به مراکز ثابت و سیار خونگیری استان مراجعه کردند که ۱۰ هزار و ۸۳۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی اظهار داشت: اهدای خون در این بازه زمانی در مقایسه با سال گذشته  ۱۴ درصد افزایش دارد. 

این مقام مسئول تاکید کرد: انتشار ویروس کرونا مراجعه اهداکنندگان خون به مراکز انتقال خون را کاهش داده است.

زارع تصریح کرد: تمامی دستورالعمل های بهداشتی در مراکز خونگیری به صورت سختگیرانه انجام می شود و با غربالگری تنها افراد سالم وارد مجموعه می شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیماران سرطانی، دیالیزی،تالاسمی، زنان باردار و مصدومان تصادفات و دیگر موارد نیازمند خون هستند و بنابراین اهدای خون باید مستمر باشد.

انتهای پیام/گ

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک