جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ساعت ۸:۱۵
بررسی وضعیت ابتلا به کرونا در خراسان شمالی؛

مقصران کرونا

هفته گذشته خراسان شمالی شاهد خاموش شدن نغمه دو معلم و یک دوتار نواز به دست ویروس منحوس کرونا بود. افرادی که انتشار تصاویر آنان در شبکه های اجتماعی دل بسیاری از مردم استان و کشور را به درد آورد، دردی که بسیاری با تمام وجود آن را حس می کنند، چراکه خود عزیزی را به دست همین ویروس از دست داده اند.
مقصران کرونا,

به گزارش عصراترک، اما این تمام ماجرا نیست و واقعیت ماجرا جان دادن روزانه به طور میانگین 8 نفر و داغدار شدن دهها خانواده در خراسان شمالی متاثر از ابتلا به ویروس کرونا است.

اما در سوی دیگر این داستان تلخ هستند، افرادی که هنوز این ویروس کشنده را به رسمیت نمی شناسند و با وجود تمام تاکیدات علاوه بر اینکه در زندگی فردی خود هیچ گونه توصیه بهداشتی را رعایت نمی کنند، با برگزاری مراسم های عزا و عروسی و یا حضور بدون دلیل در اجتماع جان دیگر افراد جامعه را به خطر می اندازند.

اگر با یک حساب سر انگشتی بخواهیم آمار قربانیان ویروس کرونا در خراسان شمالی را حساب کنیم به این نتیجه می رسیم که تقریبا 2 دهم درصد از جمعیت استان خراسان شمالی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان جان داده اند.

طبق گفته های سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تعداد جان باخته های متاثر از کرونا در استان تا تیرماه به طور میانگین روزانه 5 نفر بوده و از تیرماه تاکنون نیز روزانه به طور میانگین 7 تا 8 نفر جان خود را بخاطر ابتلا به بیماری کرونا از دست داده اند که در مجموع طی مدتی که این ویروس در استان منتشر شده به جمعیتی حدود یک هزار و پانصد نفر می رسد.

افزایش روز افزون آمار قربانیان ویروس کرونا در خراسان شمالی نشان دهنده این است که نه تدابیر اندیشیه در ستاد مقابله با کرونا کارساز بوده و نه اینکه مردم به اندازه کافی دستورالعمل های پیشگیری و مقابله با کرونا را جدی گرفته اند.

اگر وضعیت با همین روال پیش برود باید همگی بر خلاف شعاری که ابتدای انتشار ویروس کرونا در کشور با عنوان«ما کرونا را شکست می دهیم» سر می دادیم، حالا به واقعیت«شکست سخت ما از کرونا» اعتراف کنیم.

هر چند نمی توان به طور مشخص، مقصر این وضعیت قرمز را که حالا به سمت سیاه شدن پیش می رود را پیدا کرد اما قطعا تمام افرادی که قوانین دیرهنگام و ناقص مقابله با این بیماری مرموز و کشنده را وضع می کنند، افرادی که در نظارت بر این قوانین، هرچند دارای نقص، کوتاهی می کنند و تک تک مردمی که با بی احتیاطی و گاها بطورعمد، نکات بهداشتی پیشگیری و مقابله با آن را رعایت نمی کنند در لیست مقصران این شرایط سخت و دردناک قرار دارند.

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک