شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اخبار ویژه | کد خبر: ۲۸۲۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ساعت ۱۱:۳۱

آغاز پژوهش از غرب اقیانوس آرام

کشتی تحقیقاتی «KEXUE» روز پنجشنبه از یک اسکله در شرق ساحل چینگدائو چین در یک ماموریت تحقیقاتی از بنیاد ملی علوم طبیعی چین به سوی اقیانوس آرام غربی عزیمت کرد.
آغاز پژوهش از غرب اقیانوس آرام,

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، کشتی تحقیقاتی KEXUE روز پنجشنبه از یک اسکله در شرق ساحل چینگدائو چین در یک ماموریت تحقیقاتی از بنیاد ملی علوم طبیعی چین به اقیانوس آرام غربی عزیمت کرد.

در طول سفر 80 روزه مورد انتظار، 44 دانشمند از 12 موسسه تحقیقاتی و دانشگاه در این کشتی 40 پروژه تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف مانند فیزیک دریایی و ژئوماتیک دریایی را انجام می‌دهند.

این نخستین بار خواهد بود که مأموریت تحقیقاتی NSFC به مرکز اقیانوس آرام گسترش می‌یابد؛ در این مأموریت، تلاطم غرب اقیانوس آرام، تغییرات آب و تأثیر آن بر محیط زیست بررسی خواهد شد.

به گفته وانگ فن، مدیر انستیتوی اقیانوس شناسی، غرب اقیانوس آرام، یک منطقه ایده آل برای انجام علوم سیستم زمین و تحقیقات مرتبط با آن در محیط است.

دانشمندان چینی ساختار، تنوع و پویایی اقیانوس و نقش آن در تعدیل سیستم‌های اقلیمی را مشاهده ، شبیه سازی و درک خواهند کرد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک