پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۲۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۵/۱۴ - ساعت ۱۳:۱۹

فروش ۵۵۰ میلیون تومان محصولات واحد فناوری جهاد دانشگاهی/پذیرش دانشجو در رشته های جدید

رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی گفت: امسال از 18 واحد فناوری ما در زمینه های الکترونیک ، شیمی وفناوری به میزان 550 میلیون تومان فروش محصولات دانش فنی داشتیم.
فروش 550 میلیون تومان محصولات واحد فناوری جهاد دانشگاهی/پذیرش دانشجو در رشته های جدید ,جهاد دانشگاهی + پذیرش دانشجو + خراسان شمالی + اترک نیوز
به گزارش اترک نیوز، دکتررضا شاهین فر در نشست خبری با خبرنگاران استان که به مناسبت 16 مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به  سالروز تاسیس این نهاد در سال 1359 به فرمان امام خمینی گفت: واحد خراسان شمالی نیز بعداز تقسیم استان خراسان بزرگ در سال 84 تشکیل شد.
وی حوزه های جهاد دانشگاهی استان را حوزه های پژوهشی، آموزشی ، فرهنگی و اشتغال نام برد و افزود: تاکنون این نهاد یک هزار و 350 فارغ التحصیل به جامعه تحویل داده است.
وی از پذیریش رشته جدید روابط عمومی در مقطع کارشناسی از اول مهرماه امسال در جهاد دانشگاهی استان خبرداد و گفت: از بهمن ماه امسال نیز رشته های مرتبط بهداشت مواد غذایی ، بازرسی و... پذیریش دانشجو خواهیم داشت.
شاهین فر بااعلام اینکه در حوزه آموزش این دانشگاه یک هزار و 110 دانشجو در مجموعه جهاد دانشگاهی استان پذیرش شده است، تصریح کرد: در حوزه آموزش های کوتاه مدت ورودآموزش های تخصصی و تکنیسین شامل دستیار دندانپزشک، دستیار داروسازی و آموزش درمهد کودک  و...  نیز در سال جاری برگزار می شود.
وی به 140 مرکز پژوهشکده در حوزه پژوهش کشور اشاره کرد و گفت: دراین راستا این دانشگاه درصدد کاربردی کردن واحدهای پژوهشی در استان است.
ورود 33 واحد فناور به مرکز رشد بجنورد
رئیس مرکز رشد واحدهای فناور بجنورد در رابطه با واحدهای فناور گفت: در حوزه مرکز رشد اولین و بزرگترین واحد فناور توسط جهاد دانشگاهی تاسیس شده که تاکنون 33 واحد فناوری داخل مرکز رشد ورود پیدا کرده و تحت حمایت این دانشگاه قرار گرفته است.
فروش 550 میلیون تومان محصولات واحد فناوری
دکتر شاهین فر از معرفی 12 واحد فناور این دانشگاه در سال جاری به  مرکز  پارک علم و فناوری  خبرداد و افزود: امسال از 18 واحد فناوری ما در زمینه های الکترونیک ، شیمی وفناوری به میزان 550 میلیون تومان فروش  محصولات دانش فنی داشتیم.
وی ادامه داد: این واحدهای فناوری باتولید محصولات دانش فنی خود منجر به اشتغالزایی نیز درسطح استان خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: از زمان تاسیس مرکز رشد بجنورد در سال 87 تاکنون 120 اختراع توسط این دانشگاه ثبت شده است.
احداث ساختمان جدید جهاد دانشگاهی در سال جاری
رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی از احداث  تکمیلی ساختمان جدید جهاد دانشگاهی  در سال جاری خبرداد و گفت: با حمایت مسئولان ارشد استانی  و به برکت سفر رهبری بخش اعظمی از ساختمان جهاد دانشگاهی با زیربنا 7 هزار متر در حال احداث است.
شاهین فر با بیان اینکه اکنون مرحله سفت کاری و فضای عمومی وکلی آن انجام شده و طی 2 هفته دیگر به اتمام خواهد رسید، افزود: دراین راستا تاکنون 5/3 میلیون تومان اعتبار جذب کردیم .
وی ادامه داد: همچنین از مصوبه اخیر سفر رهبری 5/1 میلیارد تومان تخصیص دادند که درصدد جذب هستیم که در صورت جذب این مبلغ ظرف 3 و 4 ماه آینده این ساختمان آماده بهره برداری می شود.
شاهین فر از جذب 700 میلیون تومان اعتبار طی سفر اول رهبری به جهاد دانشگاهی در سال جاری خبرداد واظهار کرد: 15 میلیارد ریال دیگر ازسفر رهبری در مرحله دوم تخصیص یافته که منتظر ابلاغ آن هستیم.
جایگاه ضعیف صنعت در دانشگاه ها
رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با ورود صنعت به دانشگاه ها اشاره کرد  و افزود: متاسفانه  جایگاه صنعت در دانشگاه های ما خیلی ضعیف است.
وی افزود: دراین زمینه طی چند سال اخیر در جلسات متعدد با اساتید و همکاران دانشگاهی و صنعتگران به نتایجی خوبی رسیدیم که امیدواریم به مرحله اجرا برسیم.
انتهای پیام/
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک