در حال بارگذاری
دبیر شورای زکات خراسان‌شمالی:

۵۰۳ روستای خراسان‌شمالی مشمول پرداخت زکات هستند

دبیر شورای زکات خراسان‌شمالی گفت: ساکنان ۵۰۳ روستا از مجموع ۸۰۰ روستای استان مشمول پرداخت زکات هستند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، مجید الهی راد اظهار کرد: ۸۰ مُبلغ زکات در خراسان شمالی فعال هستند که در راستای ترویج فرهنگ پرداخت این فریضه در سطح روستاهای استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به آغاز برداشت غلات از سطح کشتزارهای این استان اکنون فعالان حوزه زکات برنامه‌های ترویجی خود را آغاز کرده‌اند و سعی دارند با برگزاری همایش‌ها مردم را از برکات این فریضه آگاه کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی تصریح کرد: میزان زکات پرداخت شده در سال ۱۴۰۲ به میزان ۳۵۲ میلیارد ریال بود که ۹۴ درصد آن در امور محرومین و نیازمندان هزینه شد.

وی اظهار کرد: بیشترین پرداخت زکات در استان به ترتیب به شهرستان‌های بجنورد، اسفراین و شیروان اختصاص دارد.

پیش بینی پرداخت ۳۳۰ میلیارد ریال

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود مردم مومن و نیکوکار این استان ۳۳۰ میلیارد ریال در سال زراعی جاری زکات پرداخت کنند تصریح کرد: زکات جمع آوری شده براساس اولویت بندی و نیازهای هر منطقه صرف تامین معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن و هزینه درمان مددجویان زیر پوشش این نهاد می‌شود.

وی بیان کرد: پرداخت زکات فرصت مناسبی برای رفع نیاز محرومان در بخش‌های جهیزیه، تامین کمک هزینه بیماران، مسکن و امور آموزشی و فرهنگی است.

الهی راد خاطرنشان کرد: زکات از جمله واجبات مالی دین اسلام و از فروع دین است که بر اساس آن مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا شامل گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات