در حال بارگذاری
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

پیش‌بینی صادرات ۶ هزار تن انگور از خراسان‌شمالی

شماره خبر : 2043 - https://asreatrak.ir/short/4kRx8

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۶ هزار تن انگور به کشورهای عراق، روسیه، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس به ارزش ۱۰ میلیون دلار صادر شود.

به گزارش «عصر اترک» به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی، محمد، محمدزاده با اشاره به اینکه خراسان شمالی ۱۳ هزار و ۶۱۵ هکتار باغ انگور دارد، گفت: بیشترین رقم کلاه‌داری و سلطانی است که سال گذشته ۶۰۰ تن انگور به بازارهای هدف صادر شد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با پیش‌بینی ۱۴۰ هزار تن انگور از تاکستان استان گفت: خراسان شمالی به لحاظ تولید و سطح رتبه نخست کشور را دارد.

 وی افزود: انگور برداشت شده بسته‌بندی وارد سردخانه شده و برای صادرات آماده می‌شود.

 محمدزاده افزود: غالب رقم انگور استان کلاه داری و سلطانی (کشمشی) است، اما از سال گذشته ارقام جدید و زودرس در استان به بار نشسته امسال وارد بازار شد.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان هم با اشاره به فعالیت چهار واحد صنایع تبدیلی گفت: این واحدها در زمینه کنسانتره، آبغوره و کشمش فعال هستند که پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تُن کشمش در استان تولید شود.

 صفدری بیان داشت: با کارخانه‌ها آبمیوه و صنایع تبدیلی مرتبط داخل و خارج استان هماهنگی‌هایی برای جذب محصول درجه سه و چهار شده است و محصولات درجه یک و ۲ تاکستان نیز توسط خود کشاورزان در بازارهای داخل و خارج از استان عرضه می‌شود.

وی ابراز داشت: ارقام عمده انگور استان شامل کلاه‌داری، کشمشی، عسکری، لعل، انگور سیاه و پیکامی است و ۱۶ هزار و ۸۰۰ بهره‌بردار در زمینه تولید انگور فعال هستند.

این مسئول بیان داشت: پرورش انگور از قدیم در خراسان شمالی معمول بوده که سازگاری خوبی با اقلیم منطقه دارد و تاک‌داران استان فراورده‌های متنوعی از جمله کشمش، سرکه و شیره انگور تولید می‌کنند.

صفدری خاطرنشان کرد: از مجموع ۳۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان ۱۴۸ هزار و ۶۶۹ هکتار اراضی زراعی و باغی آبی و ۱۲۷ هزار و ۱۱۱ هکتار اراضی زراعی و باغی دیم است.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات