در حال بارگذاری
مدیرکل استاندارد خراسان شمالی:

نهادینه‌سازی فرهنگ استاندارد برای نسل آینده ضروری است

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: سرمایه‌گذاری برای نهادینه‌سازی فرهنگ، اهمیت و جایگاه استاندارد برای کودکان و نوجوانان با انتشار کتب وزین نه تنها آگاهی ملتی را می‌سازد بلکه حرکت اقتصادی جامعه را به سمت توسعه، تضمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» عصر روز گذشته آئین رونمایی از کتاب «چتری برای زندگی» به قلم جمعی از نویسندگان کودک و نوجوان عضو محفل ادبی بهار کتابخانه عمومی مرکزی انجام شد.

محمد خوران  در این مراسم اظهار داشت: برای رسیدن به توسعه و پیشرفت جامعه باید در مسیر فرهنگ، علم و کتابخوانی حرکت کنیم.

وی افزود: کتاب رفیق همیشگی و مفید برای انسان است و کودکان و نوجوانان مهمترین سرمایهٔ آینده‌ساز هر کشوری محسوب می‌شوند، اهمیت تربیت و رشد صحیح این آینده‌سازان بر هیچ کس پوشیده نیست.

مدیر کل استاندارد استان خراسان شمالی ادامه داد: امروزه در تمامی جوامع علامت استاندارد رکن اصلی اعتماد به محصولات تولیدی است، لذا آشنا نمودن نسل آینده‌ساز با مهم‌ترین رکن ضمانت کیفیت و سلامت یک جامعه، مسلماً گام نهادن در مسیری امن و آینده‌ای روشن را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

خوران گفت: سرمایه‌گذاری برای نهادینه‌سازی فرهنگ، اهمیت و جایگاه استاندارد برای کودکان و نوجوانان با انتشار کتب وزین نه تنها آگاهی ملتی را می‌سازد بلکه حرکت اقتصادی جامعه را به سمت توسعه، تضمین می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه هزینه در مسیر فرهنگ در واقع سرمایه گذاری برای آینده این کشور است، اذعان داشت: توجه نکردن به فرهنگ و مطالعه منجر به بروز مشکلاتی می‌شود که برطرف کردن آن مستلزم صرف هزینه‌های بالا خواهد بود.

ترویج دانایی رسالت تمام انبیا الهی بوده

مهدی آریان در این مراسم اظهار کرد: هر کتابی که نگاشته می‌شود یک برگ بر برگ‌های دانایی افزوده می‌شود.

وی افزود: ترویج دانایی رسالت تمام انبیا الهی بوده و بزرگترین معجزه عالم کتاب است و شروعش با کلام بخوان می‌باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: نگارش کتاب و دردسترس قرار دادن آن برای عموم مردم در واقع هدیه دانایی و آگاهی به جامعه است.

در پایان این مراسم با اهدای جوایزی از نویسندگان کتاب چتری برای زندگی تقدیر شد.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات