در حال بارگذاری
رئیس سازمان تبلیغات بجنورد عنوان کرد:

نقش مهم نظام آموزشی در ترویج گفتمان امام

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مرکز خراسان شمالی گفت: نظام آموزشی نقش مهمی در ترویج گفتمان انقلاب و امام خمینی (ره) در بین دانش‌آموزان و دانشجویان دارد.

 حجت‌الاسلام مهدی براتیان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: قیام امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، نقطه عطفی در تاریخ ایران است که تحولات عمیقی را در ابعاد مختلف زندگی مردم ایران ایجاد کرد.

 

 وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به ایران اقتدار و عزتی دوباره بخشید و آن را به‌عنوان یک کشور مستقل، مقتدر و تأثیرگذار در جهان معرفی کرد.

 

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مرکز خراسان شمالی ابراز داشت:  کشور ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی،  دستاوردهایی در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، قدرت بین‌المللی داشته که بدون رهبری و هدایت‌های صادقانه امامین انقلاب و فداکاری‌های مردم ایران امکان‌پذیر نبوده است.

 

 براتیان گفت: گفتمان انقلاب و امام خمینی (ره) بر پایه ارزش‌هایی مانند استقلال، آزادی و عدالت است و ریشه در باورها و اعتقادات عمیق مردم ایران دارد.

 

 این مسئول بیان داشت: جهت زنده نگه‌داشتن گفتمان انقلاب و مسیر امام خمینی (ره) باید اندیشه‌های امام راحل را ترویج، تاریخ انقلاب را بازخوانی و برای جذب جوانان به این مسیر از ظرفیت رسانه و هنر بهره‌برداری کرد.

 

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مرکز خراسان شمالی با اشاره به اینکه نظام آموزشی نقش مهمی در ترویج گفتمان انقلاب و امام خمینی (ره) در بین دانش‌آموزان و دانشجویان دارد، ادامه داد: براین‌اساس باید مطالب مرتبط با انقلاب در کتب درسی درج و اردوها، بازدیدها و تشویق دانش‌آموزان به مطالعه و پژوهش در این زمینه انجام شود.

 

 این مسئول اضافه کرد: مساجد و نهادهای مذهبی می‌توانند با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی، به ترویج ارزش‌های انقلاب و امام خمینی در بین مردم بپردازند و همچنین، این نهادها می‌توانند با پاسخگویی به سؤالات و شبهات مردم، به رفع ابهامات و ارتقای سطح آگاهی آنها در مورد انقلاب کمک کنند.

 

 وی گفت: همچنین خانواده به‌عنوان اولین نهاد تربیتی، نقش مهمی در انتقال ارزش‌های انقلاب و امام خمینی (ره) به فرزندان دارد.

 

 براتیان افزود: زنده نگه‌داشتن گفتمان انقلاب و امام خمینی (ره)، وظیفه‌ای همگانی است که نیازمند مشارکت و همکاری همه آحاد جامعه است که با تلاش و همت جمعی، می‌توان این گفتمان ارزشمند را حفظ و به نسل‌های آینده منتقل کرد.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات