در حال بارگذاری
امام جمعه شهرستان شیروان:

دفاع مقدس، الگوی استفاده از ظرفیت جوانان است

شماره خبر : 1956 - https://asreatrak.ir/short/Vd0nR

امام جمعه شهرستان شیروان گفت: دفاع مقدس الگویی در زمینه‌های استقلال و استفاده از ظرفیت‌های جوانان ما بوده و راز برون رفت ما از مشکلات است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، امام جمعه شهرستان شیروان در جمع مدیران و مسئولین شهرستانی در روز یکم مهرماه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس افزود: هفته دفاع مقدس یکی از بهترین فرصت‌ها برای زنده نگه داشتن یاد تمامی شهدا، اسیران آزاده و جانبازان عزیز و تداعی اهداف انقلاب اسلامی است.


 تکمیلی گفت: شعار نه شرقی ، نه غربی،  شعار خداوند متعال است که به معنای حضور خداوند در همه جا است، و به غیر از خدا در هیچ کجای عالم نباید نظر داشت.


وی ادامه داد: اتفاقی که در ایام جنگ تحمیلی افتاد هم ماهیت انقلاب را، هم ماهیت مستکبران همچون آمریکا و اسرائیل و حقیقت چپاول‌گران ملت‌های مظلوم دنیا در جنگ روشن شد و حرکتی بسیار بزرگ و فتح الفتوح محسوب می‌شد.


تکمیلی تصریح کرد: ما در جنگ تحمیلی تنها در مقابل آمریکا نبودیم بلکه در مقابل تمام دنیا ایستاده بودیم و گفتن آن آسان است ولی حقیقتی بسیار شگفت آور است که با دست خالی به پیروزی علیه باطل رسیدیم.


امام جمعه شهرستان شیروان به نقل از سخن رهبر انقلاب افزود: باید از دوران دفاع مقدس بسیار نوشت و زیاد بخوانیم، بااینکه آثار متعددی در خصوص دفاع مقدس وجود دارد اما رهبر انقلاب از اینکه در ارتباط با کودکان و نوجوانان کم کاری شده، گله کرده‌اند.


رئیس شورای زکات اسلامی شیروان ادامه داد: غالب شرکت کنندگان در جنگ جوانان و نوجوانان بودند بااینکه باید مشغول درس می‌شدند اما دفاع مقدس را درک کرده و در جبهه‌ها مشق آزادی را تمرین می‌کردند.


وی ادامه داد: موضوع دفاع مقدس الگویی برای ما در زمینه‌های استقلال، اتکاء نفس، استفاده از ظرفیت‌های جوانان، کار جهادی و کار برای خدا است و راز برون رفت از همه مشکلات، دفاع مقدس است.

 تکمیلی افزود: این الگو می‌تواند راهگشا باشد و البته بوده و با همین نگاه، قدرت و اقتدار مقاومت در خودش باقی نمانده و در تمام دنیا گسترش پیدا کرده است و امروزه قلب اسرائیل مورد حمله قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اسرائیل با همه امکاناتی که تمام دنیا در اختیار او گذاشته هنوز نتوانسته است که در مقابل گروهکی که حتی کشور نیز نیست، پیروز شود.


رئیس شورای زکات اسلامی شیروان تاکیید کرد:  مسیر انقلاب اسلامی همانند آب زلالی است که به جلو می‌رود و اگر موانعی  در برابر آن نیز باشد باز هم نمی‌تواند در مقابل آن باایستد گرچه سنگ خارا باشد، مهم آن است که ما با مسیر همراه و هم‌قدم شویم.


وی ادامه داد: همراهی با انقلاب اسلامی، با کار است و هر شخصی با هر توانایی گوشه‌ای از کار را باید بگیرد، اتحاد و همدلی موجب خواهدروز به روز به عظمت واقعی برسیم.


 امام جمعه شیروان در پایان با تشکر از الطاف مردم شهرستان شیروان و مدیران و مسئولین اظهار کرد: توفیقی بود که چند صباحی در میان جمع ارزشمند و خوب مردم شیروان حضور داشته باشم و بسیار ارزشمند بوده برای شخص بنده و چه بسیار تکرار نشدنی است، نیازمند دعای خیر همه مردم شهرستان شیروان هستم زیرا که بهترین سرمایه زندگانی من در ادامه مسیر خواهد بود.

  فرمانده سپاه ناحیه شیروان نیز در دیدار با مسئولین و امام جمعه شهرستان اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یک برهه مهم و برجسته در تاریخ ایران اسلامی است و لازمه آن این است که این برهه تاریخی را اول ببینیم، به خوبی شناسایی و درک کرده و به نسل جدید منتقل کنیم.


علی دارابی گفت: در طول سال ما یک هفته به نام هفته دفاع مقدس داریم و این کافی نیست و باید تمام هفته‌های سال در تبیین دفاع مقدس بگذرد زیرا جنگ هنوز تمام نشده و به شکلی دیگر در جریان است.

 

دارابی تاکید کرد: در طول دوران دفاع مقدس تمام دنیا با تمام تجهیراتی که در اختیار صدام گذاشتند تا مقابل پیشرفت انقلاب و پیش برندگی انقلاب را بگیرند اما در مقابل ما که با دست خالی بودیم شکست خورده و نتوانستند به اهداف خود برسند.

وی افزود: اگر رشادت ایثارگران ما در دفاع مقدس نبود مسلما این آرامش و امنیت حاکم در جامعه نبود.

فرمانده سپاه ناحیه شیروان اظهار کرد: همان طور که بعد از حادثه عاشورا حضرت زینب(س) شروع به تبیین و بیان واقعیت ها کرد، امروز نیز اگر جهاد تبیین و روشنگری به درستی اتفاق نیفتد دشمن آن طور که به نفع او باشد حوادث را برای نسل جوان بیان خواهد کرد.


وی در پایان تصریح کرد: از خدمات ارزنده امام جمعه محترم شهرستان، حسین تکمیلی تشکر میکنیم زیرا فردی جوان، مومن، انقلابی و جهادی است و در این سالها خدمات شایسته‌ای در شهرستان ایفا کردند.

انتهای خبر/ سیده معصومه علوی

0 نظر

ارسال نظرات