در حال بارگذاری
مدرس حوزه علمیه دخترانه الزهرا بجنورد:

حضرت معصومه از جایگاه علمی والایی برخوردار بود

مدرس حوزه علمیه دخترانه الزهرا بجنورد گفت: حضرت معصومه(ص) از جایگاه بالای علمی برخوردار بود و زمانی که امام موسی کاظم برای پاسخگویی به سوالات شیعیان حضور نداشتند حضرت معصومه به درستی از عهده این امر بر می‌آمدند.

طولی ولی پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک اظهار داشت: زن مسلمان از آنجا که در جامعه دینی و اسلامی با تاسی از الگوهای دینی و خدایی زندگی می‌کند، جایگاه بسیار ویژه‌ای در نظام هستی دارد.
وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) الگوهای زنان مسلمان هستند، ادامه داد: می‌توان با الگوی گیری از زندگی حضرت فاطمه معصومه جایگاه معرفتی، علمی و شناختی ویژه‌ای را پیدا کنیم.
ولی پور با بیان اینکه حضرت معصومه(ص) از جایگاه بالای دینی برخوردار بود، گفت: اگر بخواهیم ویژگی علمی ایشان را بیان کنیم در تاریخ مطرح شده زمانی که حضرت موسی بن جعفر برای پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی شیعیان حضور نداشتند حضرت معصومه به درستی از عهده این امر بر می‌آمدند.
وی ابراز داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان یک شخصیت جامع ویژگی‌های والایی دارد.

ولی پور گفت: اولین ویژگی که در شخصیت یک‌زن مسلمان باید وجود داشته باشد معرفت طلبی است تا بتواند نیازهای خودش و جامعه را برطرف کند.
این مدرس حوزه علمیه بیان داشت: امروز به عنوان زن مسلمان می‌توانیم با الگوگیری از این شخصیت‌های بزرگ در عرصه‌های علمی حضور داشته باشیم، زیرا بر مرد و زن مسلمان واجب است که طالب علم باشند.
وی پاکدامنی را یکی دیگر از الگوهای زن مسلمان و ویژگی بارز این حضرت خواند و افزود: به‌همین دلیل زیارت‌نامه‌ای برای این حضرت وجود دارد که در این زیارت نامه نوشته شده هر کس به زیارت این حضرت بیاید ثواب بهشت برای آن نوشته می‌شود.

ولی پور خاطرنشان کرد: در جامعه امروز زنان باید با تاسی از الگوهای ائمه اطهار آنگونه بدرخشند که مورد تایید ولایت فقیه قرار بگیرند و آن هم زمانی که بتوانند با پوشش اسلامی در عرصه‌های علمی معرفتی و تمام عرصه‌ها قدم بگذارند و مفید باشد.
وی گفت: ائمه اطهار(ع) خودشان و فرزندانشان را طوری تربیت کرده‌اند که در زمان حیات و بعد از وفات و شهادت خیر و نور و هدایت هستند و سراسر وجودشان پر از هدایت است زیرا وجود اهل بیت بزای تمام هستی و جهانیان خیر است.
ولی پور افزود: دشمن دین و دشمن خدا سعی دارد این انوار الهی را از روی زمین بردارد، همانگونه که امام رضا(ع) را با نقشه به ایران کشیدند و به شهادت رساندند زیرا دشمن خوب می‌داند که وجود این‌ها برکت و خیر است.
این مدرس حوزه علمیه اظهار داشت: به یمن برکت ائمه اطهار(ع) مردم یک سرزمین نیز مشمول خیر و برکت می‌شوند.
ولی پور اضافه کرد: شکل گیری دهه کرامت باعث ذوق و شوق خاصی در بین مردم است، زیرا افراد با حضور در مشهد و قم حال و هوای خوبی پیدا می‌کند.
وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد برکت ائمه تنها به زمان حیاتشان خلاصه نمی‌شود بلکه بعد از حیاتشان این اثر در وجود مردم و زائران گذاشته و آنها را دلباخته خود می‌کند.
ولی پور اضافه کرد: در دو شهر مقدس قم و مشهد قطعا به خاطر وجود این دو بزرگوار است که علم، معرفت، علوم اهل بیت، عرفانی، محافل، موسسات دینی و مذهبی، حوزه علمیه شکل گرفته و مردم را باتوجه به این علوم به‌سمت خدا هدایت می‌کنند.
وی یادآور شد: مکان‌های مقدس برای کسانی که درک دینی و علاقه‌ای به اهل بیت دارند بهترین و امن‌ترین مکان است زیرا انسان با حضور در این مکان‌ها احساس آرامش و امنیت می‌کند.
ولی پور بیان داشت: حضور مردم در این مراکز باعث اعلام دوستی و هم بستگی مردم می‌شود، زیرا مکان مقدس مکان همبستگی و اجتماع مردم است و دشمن از این مکان احساس ترس می‌کند و وقتی این چنین صحنه‌ای را می‌بینید تلاش می‌کند این مکان را از بین ببرد.
وی گفت: دشمن به دنبال دوری مردم از مکان‌های مذهبی و مقدس است، زیرا دشمن از همبستگی مسلمانان می‌ترسد.

مصاحبه از آرزو رحمانی 
انتهای خبر /

0 نظر

ارسال نظرات